اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وحیدخراسانی:

وهابیت کفری در لباس اسلام و الحادی در صورت ایمان است

یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه وهابیت کفری در لباس اسلام و الحادی در صورت ایمان است گفت: تخریب قبر حجر برای فشار به شیعیان صورت گرفته است.

وهابیت کفری در لباس اسلام و الحادی در صورت ایمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین وحید‌خراسانی امروز در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار کرد: معاویه منشأ گمراهی در اسلام بود و از بیت‌المال مسلمانان برای جعل حدیث استفاده می‌کرد و برای این کار به محدثان و مورخان مبالغی را پرداخت کرد.

وی افزود: حجر بن عدی که صحابی بزرگوار حضرت محمد(ص) و امیر مومنان(ع) بود توسط معاویه به شهادت رسید؛ امروز هم کفر و الحاد دست به دست هم دادند و قبر او را در دمشق تخریب کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اینها حقایقی است که باید به همه عالم برسد؛ ابن اثیر که رجال‌شناسی مطرح در نزد همه مذاهب اسلامی است وقایع تاریخی آن دوران را به خوبی بیان کرده است.

وی با بیان اینکه وهابیت کفری در لباس اسلام و الحادی در صورت ایمان است گفت: در تاریخ آمده است که وقتی عایشه بر معاویه وارد شد در جواب سلامش به او پرخاش کرد و به خاطر کشتن حجر بن عدی به او اعتراض کرد و در جواب شنید که این کار را برای مصحلت اسلام انجام دادم.

آیت‌الله وحیدخراسانی عنوان داشت: بر اساس روایت ابن اثیر، عایشه در جواب معاویه گفت کسی را کشتی که حضرت محمد(ص) در مورد او فرمود آنها جزو عبادالله هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت صورت گرفته در تخریب قبر حجر بن عدی تصریح کرد: آیا وهابیت دروغین قدرت پاسخگویی به این کار را دارد؟

وی ادامه داد: عبدالله بن عمر وقتی خبر شهادت حجر را شنید از ناراحتی صیحه‌ای کشید؛ امروز باید بدانیم قبر چنین صحابی بزرگی که دارای جایگاه والایی در میان مسلمانان بود خراب شده است.

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان اینکه تخریب قبر حجر بن عدی بر خلاف فتوای چهار نفر از سران مذاهب اهل سنت صورت گرفته است ابراز کرد: عامل معاویه در خراسان وقتی خبر قتل حجر را شنید از خداوند طلب مرگ کرد و در همان مجلس هم مرد.

این مرجع تقلید گفت: امروز الحاد و کفر دست به دست هم داده‌اند تا بر شیعیان فشار بیاورند و برای همین چنین جنایتی مرتکب شده‌اند؛ حجر کسی است که دعای او از درگاه خداوند رد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه حجر بن عدی در زمان شهادت حضرت علی(ع) حاضر بود خاطرنشان کرد: حجر به ایشان گفت اگر مرا قطعه قطعه کنند و در آتش بیندازند دست از تو بر نمی‌دارم و علی(ع) هم دعایی بسیار والا برای او کرد به این مضمون که هیچ خیری در جهان نماند مگر اینکه تو موفق به انجام آن شوی.

آیت‌الله وحیدخراسانی با اشاره به فرا رسیدن لیلة‌الرغائب عنوان داشت: همه مسلمانان وظیفه دارند دعا کنند که شر ملحدان و کفار از سر شیعیان سوریه و بحرین کوتاه شود.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول