اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

حساسیت نمایندگان اصفهان در حوزه آب سیاسی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حساسیت نمایندگان اصفهان در حوزه آب سیاسی و منطقه‌ای نیست، بلکه هدف ما ایجاد مدیریت یکپارچه در حوزه آب است.

حساسیت نمایندگان اصفهان در حوزه آب سیاسی نیست

حمیدرضا طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره تغییر خط مرزی این استان اظهار کرد: انتزاع جغرافیای سیاسی به معنای الحاق روستا از یک استان به استان دیگر ارتباطی به مجلس شورای اسلامی ندارد و نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

*‌‌ هنوز الحاقی از اصفهان به چهارمحال انجام نشده است

وی افزود: گرچه شایعاتی در ارتباط با تأیید تغییر مرزی خط اصفهان است، اما هنوز هیچ‌ الحاقی از استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری انجام نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان اصفهان به مسئله آب و تغییر خط مرزی اصفهان بسیار حساس هستند که این حساسیت سیاسی و یا منطقه‌ای نیست؛ بلکه نظر ما این است که مدیریت آب اصفهان و چهارمحال و در مرحله بعد یزد باید دارای مدیریت واحد باشند.

وی ادامه داد: در این مورد نمی‌توان منطقه‌ای تصمیم گرفت و صرف قرار داشتن یک استان در حوزه آبریز و یا آبگیر دلیل بر مدیریت و ارجح بودن مدیریت آن منطقه برای آب نیست.

*‌ کوتاهی‌های گذشته درباره مسئله آی اصفهان با پیگیری رفع شود

طباطبایی در پایان تأکید کرد: مدیریت متمرکز کشور برای مسئله آب هر سه استان ضروری است و آبراهه‌های مردم، اسناد مالکیت، سابقه تاریخی و موارد دیگر باید در آن مدنظر قرار گیرد و اگر در گذشته نیز در این مورد کوتاهی شده است، امیدواریم با پیگیری نمایندگان و مسئولان استانی و کشوری مشکل رفع شود.

انتهای پیام/63008/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول