اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در یک گردهمایی در کابل بیان شد

امضای پیمان طولانی‌مدت با آمریکایی‌ها، تداوم بحران کنونی افغانستان است

«شورای فرهنگی حمایت از قدس» و «حزب نهضت اسلامی» در یک گردهمایی با محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و انتقاد از عملکرد نیروهای آمریکایی در افغانستان، پیامد امضای پیمان طولانی‌مدت با آمریکا را تداوم بحران کنونی دانستند.

امضای پیمان طولانی‌مدت با آمریکایی‌ها، تداوم بحران کنونی افغانستان است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از «جمهورنیوز»، شورای فرهنگی حمایت از قدس و حزب نهضت اسلامی افغانستان امروز در یک گردهمایی با دانه سرطانی خواندن رژیم اسرائیل از تمام امت جهان اسلام خواستند، تا بیش از این به این رژیم اجازه ادامه ظلم به فلسطینیان را ندهند.

«مولوی مختار مفلح» رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان، یهود را دشمن درجه یک مسلمانان خواند و افزود: یهودیان و نصرانی‌ها، هیچگاه نمی‌توانند دوست مسلمانان تلقی شوند مگر این که مسلمانان از آنها پیروی کنند.

این عالم دینی، حضور 10 ساله آمریکا در افغانستان را غیرقانونی و غیراسلامی خواند و تأکید کرد که حضور 10 ساله این استعمارگران، جز قتل، چپاول و فساد اداری- اخلاقی، نتیجه دیگری نداشته است، بنابراین پیمان بستن با آنها برای طولانی‌مدت غیرمنطقی و تداوم بحران کنونی است.

وی خاطرنشان کرد که افغانستان همیشه توسط خارجی‌ها ویران شده و اکنون هم این خارجی‌ها هستند که مانع تأمین صلح در افغانستان می‌شوند و تا زمانی که آنها حضور داشته باشند، امید صلح در افغانستان غیرقابل تصور است، چون مردم افغانستان خصلت استکبارستیزی دارند.

حزب نهضت اسلامی، در قطعنامه‌ای از جامعه جهانی خواست که از اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی و حمله‌های هوایی این رژیم به خاک سوریه جلوگیری کنند، تا از دامنه دشمنی میان مسلمانان و دیگر جوامع کاسته شود.

این تشکل سیاسی در بخش دیگری از قطعنامه خود تجاوز پاکستان به خاک افغانستان را نیز محکوم کرده و بر حمایت خود از عملکرد نیروهای امنیتی تأکید کردند.

اعضای این حزب تأکید کردند: تازمانی که اشغالگری رژیم اسرائیل و دوستانش در دنیای اسلام ادامه داشته باشد، مبارزات مسلمانان علیه آنها ادامه خواهد داشت و مسلمانان اجازه نخواهند داد که سرنوشتشان بدست مشرکان و دشمنان خداوند رقم بخورد.

رژیم اسرائیل با حمایت مستقیم انگلیس و آمریکا در سال 1948م در قلمرو فلسطین، کشوری با بیش از هشتاد درصد مسلمان تشکیل شد و پس از آن این رژیم به اشغالگری در سرزمین‌های مسلمان از جمله مصر، سوریه و اردن دست یازید.

رژیم اشغالگر صهیونیستی چند روز پیش با مداخله آشکار نظامی و حمله هوایی به سوریه به دنبال ماجراجویی‌های جدید در منطقه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول