اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان پایان یافت

آئین پایانی جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان ظهر امروز با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در اختتامیه جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان طی سخنانی با یادآوری سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به کردستان اظهار کرد: این سفر موجب فراهم شدن زمینه رشد هنر و فرهنگ معنوی و دینی برای کردستان شد تا به وسیله آن این استان عنوان و نامی برای خود کسب کند.

قباد میمنت‌آبادی با تأکید بر اینکه کردستان استان فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که داستان‌نویسان داخلی و خارجی را تربیت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: از فرهنگ در هر شرایط و زمانی زیباتر از مفاهیم دیدگاه‌ها و خواسته‌ها بیرون می‌آید که علاوه بر بهره اجتماعی موجب رشد و تعالی هنر مردمان ایران زمین می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز سه داور برجسته نامدار احمد شاکری، بلقیس سلیمانی و احسان عباس‌لو در این جشنواره حضور دارند، اظهار کرد: 933 اثر ادبی از 496 نویسنده داخلی و خارجی به جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان ارسال شده است.

میمنت‌آبادی افزود: در بخش جشنواره جشنواره‌ها 270 اثر از 178 نویسنده و در بخش حجاب، عفاف و پایداری 380 اثر از 211 نویسنده به دبیرخانه جشنواره در سنندج ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در بخش بین‌المللی نویسندگان و ادبای کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، قطر، لبنان، مصر و سوریه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: در این بخش جشنواره نیز در مجموع 144 اثر از 64 نویسنده به زبان کردی و 139 اثر از 43 نویسنده به زبان عربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های گوناگون با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/79016/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول