اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان در جمع دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث مطرح کرد

ارائه 50 برنامه با توجه به سند چشم‌انداز / بیکاری بزرگترین مشکل اقتصادی است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ ما به عنوان اینکه باید ۵۰ گل شکفته شود 50 اولویت برنامه را با توجه به سند چشم‌انداز 1404 ارائه داده‌ایم.

ارائه 50 برنامه با توجه به سند چشم‌انداز / بیکاری بزرگترین مشکل اقتصادی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران مصطفی کواکبیان در نشست دانشجویی با موضوع «انتخابات ریاست جمهوری» که با حضور اساتید، هیئت علمی و دانشجویان پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، اظهار داشت: ما با عنوان اینکه 50 گل باید شکفته شود، 50 اولویت برنامه را با توجه به چشم‌انداز سند 1404 و برنامه توسعه پنجم و همچنین اصول قانون اساسی ارائه داده‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه از واژه‌ اخلاق استخراج 5 مشکل اصلی قابل اجرا است، ادامه داد:‌ البته پنج مشکل اصلی از همان حروف واژه اخلاق می‌توان پی برد که حرف «الف» در این واژه مصداقی برای تأکید بر ترویج اقتصاد پیشرفته، حرف «خ» به معنای خدمت به مردم «لام» لغو انواع تحریم‌های بین‌المللی، «الف» اصلاحات همه جانبه و «ق» قانون‌مداری مقتدرانه است. این 5 مشکل اساسی است که گریبانگیر مردم است و عمده مشکلات همین‌ها است.

کواکبیان در تشریح بخش‌های مختلف 50 اولویت برنامه‌های خود بیان داشت: در بخش اقتصاد 12 برنامه، در فرهنگ 8 برنامه، در بخش سیاست 10 برنامه ارائه داده‌ام و برای هرکدام از این بخش‌ها اولویت‌هایی را درنظر گرفته‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در ادامه بیکاری را بزرگترین مشکل بخش اقتصاد دانست و عنوان کرد: نرخ بیکاری به شدت بالا رفته است و در حال حاضر بالای 15 درصد نرخ بیکاری در کشور داریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با وجود اینکه دولت چنین اعتقادی ندارد، گاهی گفته می‌شود که دولت سه چهار میلیون شغل برای جوانان ایجاد کرده است، اما واقعیت‌های اجتماعی این نیست که آمار سرشماری سال 1390 گویای خیلی از مطالب است.

وی افزود: 4.5 میلیون دختر بیکار در سراسر کشور داریم؛ البته در بخش آقایان نیز میزان بیکاری دو برابر زنان است؛ یعنی نزدیک به 11 میلیون بیکار داریم. ما بارها در مجلس فریاد می‌کشیدیم 2.5 میلیون شغل پیشکش، همین شغل‌های موجود در کشور را حفظ کنید.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان با انتقاد از ایجاد برخی از شغل‌ها عنوان کرد:‌ خیلی از شهرک‌های صنعتی فقط سوله است و درون آن هیچ خبری از اشتغال نیست.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول