اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشم نهادهای حقوق‌بشری از انتشار فیلم «قلب و جگر خواری» تروریست سوری

انتشار فیلم قلب و جگر خواری یکی از سرکرده‌های تروریست‌هایی که در سوریه حضور دارند خشم جهانی را بر انگیخت در این فیلم یک تروریست قلب سرباز ارتش سوریه را به دندان کشیده است.

خشم نهادهای حقوق‌بشری از انتشار فیلم «قلب و جگر خواری» تروریست سوری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «بی بی سی»، انتشار فیلمی که در آن یکی از سرکرده‌های تروریست‌ها قلب و جگر یک سرباز سوری را به دندان می‌کشد خشم جهانی را بر انگیخت.

سازمان بین المللی «دیده بان حقوق بشر» اعلام کرد که این فرد «خالد حمد» نام دارد و به «أبو صقار» معروف شده و یکی از سرکرده‌های گروه‌‌های تروریستی معارض حکومت سوریه در حمص است که قلب و جگر یک سرباز ارتش سوریه را به دندان کشیده است.

«جیم مویر» خبرنگار بی بی سی در بیروت این فیلم را وحشتناک ترین تصویری که در دوسال گذشته در سوریه روی داده است توصیف کرد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که اینگونه اقدامات، جرائم جنگی به شمار می‌آید که باید از طریق دادگاه بین المللی جنائی به آنها رسیدگی شود و عاملان اینگونه جرائم مجازات خواهند شد.

این سازمان اعلام کرد که فردی که در این فیلم حضور دارد سرکرده گردان «عمر الفاروق» معارض حکومت سوریه است که در حمص حضور دارد.

این تروریست با به دندان کشیدن قلب سرباز سوری می گوید: ای سربازان بشار اسد قلب‌ها و جگرهایتان را خواهیم خورد؛ سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار تصویر این تروریست اعلام کرد که فیلم‌های دیگری از این شخص منتشر شده که با شلیک موشک مناطق شیعه نشین لبنان را هدف قرار داده و با اجساد سربازانی که ادعا می‌کند وابسته به حزب الله هستند عکس یادگاری می‌گیرد.

یک مقام مسئول در دیده‌بان حقوق بشر به خبرگزاری رویترز گفت: قطعه قطعه کردن اجساد مردگان جرائم جنگی به شمار می‌آید اما وحشتناک تر از همه کشیده شدن به پرتگاه خشونت طائفه‌ای در سوریه است.

ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه که همواره از معارضان مسلح در داخل سوریه حمایت می‌کند این اقدام را محکوم کرد و تأکید کرد که این فرد مجرم محاکمه خواهد شد.

خبرنگار بی بی سی یادآور شد که انتشار این فیلم در شرایطی که واشنگتن مسأله تسلیح معارضان را بررسی می‌کند برای این گروه گران تمام خواهد شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تا کنون 80 هزار سوری جان خود را از دست داده اند که نیمی از آنها را غیرنظامیان تشکل می‌دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول