اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن توت‌فرنگی از مزارع کردستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 30 هزار تن توت‌فرنگی از سطح مزارع استان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن توت‌فرنگی از مزارع کردستان

اردشیر پورحبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: میزان سطح زیرکشت توت‌فرنگی استان امسال به 2 هزار و 245 هکتار رسیده که این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: بیشترین افزایش سطح زیرکشت محصول توت‌فرنگی مربوط به شهرستان‌های سنندج و کامیاران بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه زمان برداشت محصول توت‌فرنگی در کردستان آغاز شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 30 هزار تن توت‌فرنگی از سطح مزارع استان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی میزان تولید بر اساس بررسی کارشناسی در رابطه با مسائلی همچون سطح زیرکشت، عملکرد در هکتار و سایر موارد صورت می‌گیرد.

پورحبیبی میانگین عملکرد در هکتار توت‌فرنگی استان را 14 تن ذکر کرد و افزود: رقم‌های پاروس وکوئین‌الیزا دارای عملکرد 20 تن در هکتار هستند که غالب رقم‌های کشت شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سلوا و دیامنت از دیگر رقم‌های کشت شده توت‌فرنگی در کردستان است، گفت: سطح کمی از مزارع استان به رقم سلوا اختصاص پیدا کرده و دیامنت نیز رقم جدیدی است که در سطح کمی کشت شده تا عملکرد آن مورد بررسی قرار گیرد.

پورحبیبی تصریح کرد: بیشترین تولید توت‌فرنگی مربوط به شهرستان سنندج با 60 درصد تولید است و 40 درصد مابقی هم به ترتیب در شهرستان‌های کامیاران، سروآباد و مریوان تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر بیماری و آفت خاصی در مزارع توت‌فرنگی مشاهده نشده است، اظهار داشت: عوامل اقلیمی بیشترین خسارت را به این محصول وارد می‌کند.

پورحبیبی خاطرنشان کرد: سرمای بهاره امسال به مقدار کمی موجب وارد شدن خسارت به مزارع توت‌فرنگی استان شد و همچنین بارندگی‌هایی که اخیراً در فصل برداشت این محصول در استان شاهد بودیم نیز صدماتی به این محصول وارد کرده است.

انتهای پیام/79003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول