اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با اشاره به نشست ژنو ۲

دمشق: در هیچ توافقی که حاکمیت کشور را به خطر بیندازد مشارکت نمی‌‌کنیم

وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد دمشق نسبت به توافق مسکو و واشنگتن خوشبین است اما این خوشبینی محتاطانه است و سوریه در هیچ توافقی که حاکمیت کشور را به خطر بیندازد مشارکت نخواهد کرد.

دمشق: در هیچ توافقی که حاکمیت کشور را به خطر بیندازد مشارکت نمی‌‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «لبنان 24»، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد که دمشق نسبت به توافق مسکو و واشنگتن خوشبین است و از این توافق استقبال می‌کند.

وی افزود: این خوش بینی محتاطانه است زیرا گفته‌‌ها در مورد راهکار کافی نیست بلکه باید گام‌های عملی در این زمینه برداشته شود و جزئیات آن بررسی شود.

الزعبی گفت: ما نیاز داریم بدانیم که توافق آمریکا و روسیه اهمیت و ضرورت یک راه‌کار سیاسی به عنوان یک گزینه مشترک برای همه را دارد؟ و آیا این توافق واشنگتن و همپیمانانش را به صورت علنی و غیر علنی شامل می‌شود؟

وی تأکید کرد که مشارکت سوریه در نشست ژنو 2 به اطلاع داشتن از جزئیات و پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه بستگی دارد و افزود: دمشق تحت هیچ  شرایطی در تلاشی سیاسی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم حاکمیت ملی سوریه را نقض می‌کند مشارکت نخواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد که دمشق از ابتدا برون رفت سیاسی و برپایی گفتمان ملی سوری کاملی را پیشنهاد داده بود که همه طرف‌ها را شامل شود.

اخیرا وزرای خارجه روسیه و آمریکا به توافق رسیده‌اند که نشستی تحت عنوان ژنو 2 برای ایجاد راهکار سیاسی درباره سوریه برگزار کنند هنوز زمان و مکان دقیق این نشست و طرف‌هایی که در آن حضور خواهند داشت مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که ممکن است این نشست در ماه ژوئن آینده برگزار شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول