اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک پایگاه خبری صهیونیستی فاش کرد

سناریوی رژیم صهیونیستی برای ترور بشار اسد

یک پایگاه خبری صهیونیستی سناریوی حمله به سوریه را برای براندازی بشار اسد شکست خورده دانست و طرح ترور اسد را در این راستا مطرح کرد.

سناریوی رژیم صهیونیستی برای ترور بشار اسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی والا، موسسات امنیتی اسرائیل از پایداری بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از دو سال از آغاز بحران در این کشور شوکه شده‌اند، بویژه اینکه آنها پیش‌بینی می‌کردند که بشار اسد در طول چند ماه ساقط شده و رئیس جمهور جدیدی برای این کشور انتخاب شود، اما بعد از گذشت دو و نیم سال از آغاز بحران بشار اسد همچنان در کرسی خود مستقر است.

این پایگاه خبری می‌افزاید که ارتش سوریه در ماههای اخیر موفق شده برخی از مناطق را که به دست افراد مسلح افتاده بود، باز پس گیرد و بر آنها مسلط شود، علاوه بر اینکه بخش زیادی از مناطق سوریه همواره با ثبات دائم همراه بوده است، به این ترتیب پایگاه خبری والا معتقد است که دولت سوریه موفق شده از فشارهای سیاسی که از خارج بر آن تحمسیبل می شود، رها شود.

این پایگاه خبری که خود به محافل امنیتی نزدیک است، به نقل از این محافل مدعی شد که آمریکا با یک تصمیم می‌تواند درگیریهای موجود در سوریه را به پایان برساند، اما می ترسد که جبهه‌ای جدید علیه وی شامل روسیه و چین باز شود، چرا که آنها علنا از بشار اسد حمایت کرده‌اند. این گزارش در این راستا به ارزیابی‌های رئیس ستاد ارتش اسرائیل در مورد ادامه حمایت روسیه از بشار اسد در سخنرانی وی در کنفرانس هرتزلیا اشاره کرد.

والا در ادامه از دو سناریو برای براندازی بشار اسد خبر داده و گفت که سناریوی اول دخالت آشکار غرب با حمایت اتحادیه عرب است، البته احتمال شکست این سناریو به علت حمایت‌های مالی و نظامی چین، روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان وجود دارد.

سناریوی دوم عملیات ویژه ای است که افراد مسلح سوری می توانند علیه اسد و برای ترور وی انجام می دهد، مانند همان اتفاقی که در مورد داود راجحه وزیر دفاع سابق سوریه و آصف شوکت روی داد. این در حالی است که در این سناریو نیز افراد مسلح راهی برای وارد کردن یک گروه تروریستی به دمشق پیدا نمی‌کنند، این پایگاه خبری در این رابطه می‌نویسد: نمی‌توان به این شهر نفوذ کرد، اما تمامی راههای مواصلاتی به شدت حفاظت می شود و بنابراین تنها از طریق یک عملیات پیچیده و خیانت افراد نزدیک به بشار اسد می‌توان وی را ترور کرد.

از سوی دیگر این پایگاه خبری می‌نویسد که سازمان جاسوسی اسرائیل مراقب جنوب بلندی های جولان نیز هستند تا درگیریهای آینده که به نوار مرزی و دیوار احداث شده اسرائیلی‌ها در این بخش نزدیک‌تر می‌شود، را مشخص کند، بویژه اینکه عناصر سازمان های تروریستی بویژه جبهه النصره نیز در این منطقه مستقر شده‌اند.

بنا بر این گزارش موسسات امنیتی اسرائیلی از اینکه این گروه‌ها مانند شبه جزیره سینا در این مناطق مستقر و متمرکز شوند، ابراز نگرانی کرده و آن را مقدمه‌ای برای آغاز عملیات موشک اندازی و کاشت مین‌ها و عملیات نفوذ به سرزمین‌های اشغالی دانست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول