اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی منطقه ویژه پارس خبر داد

صرفه‌جویی 1.2 میلیارد ریالی در منطقه ویژه پارس

دبیر کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی منطقه ویژه پارس از صرفه‌جویی 1.2 میلیارد ریالی در مصرف انرژی ساختمان شهید تندگویان منطقه ویژه پارس خبر داد.

صرفه‌جویی 1.2 میلیارد ریالی در منطقه ویژه پارس

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از عسلویه، عباس زکی‌پور عصر امروز در جمع مسئولان اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تأثیرگذار در صنعت نفت است و برای رشد و توسعه این منطقه اهتمام ویژه داریم.

وی افزود: تلاش برای افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است که با تمام توان در این مسیر اهتمام داریم.

دبیر کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی منطقه ویژه پارس از صرفه‌جویی 1.2 میلیارد ریالی در مصرف انرژی ساختمان شهید تندگویان منطقه ویژه پارس خبر داد و خاطر نشان کرد: با نصب پوشش حرارتی آنتی یو وی (Anti Uv) در پنجره‌های ساختمان شهید تندگویان منطقه ویژه پارس یک میلیارد و 200 میلیون ریال در هدررفت انرژی صرفه‌جویی شد.

زکی‌پور تصریح کرد: این پوشش حرارتی 5 تا 79 درصد از نفوذ انرژی گرمایی از طریق شیشه‌های ساختمان شهید تندگویان جلوگیری خواهد کرد که این اقدام علاوه بر جلوگیری از ورود اشعه مضر UV، از گرم شدن بیش از حد محیط داخل ساختمان نیز جلوگیری می‌کند.

وی با برشمردن ویژگی‌های پوشش حرارتی «آنتی یو وی» گفت: این پوشش بر پایه عملکرد انتخابی در مورد کل گستره طیف الکترومغناطیسی و نور خورشید استوار است که علاوه بر مهار اشعه‌های حرارتی، نور مرئی را به‌ صورت کنترل شده عبور می‌دهد و مانع نفوذ اشعه فرابنفش تا 99 درصد به واسطه لایه حاوی گونه‌های شیمیایی UV Absorbers خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: پوشش حرارتی آنتی یو وی مانند حفاظ امنیتی در برابر تأثیرات گلخانه‌ای عمل می‌کند که با توجه به نمای شیشه‌ای ساختمان شهید تندگویان، منطقه ویژه پارس میزان صرفه‌جویی در انرژی بسیار چشمگیر خواهد بود.

زکی‌پور در زمینه ضرورت نصب این پوشش حرارتی افزود: با نصب این پوشش، یک میلیارد و 200 میلیون ریال در هزینه انرژی برق و سرمایش ساختمان شهید تندگویان صرفه‌جویی خواهد شد و این پوشش قادر است تا از ورود گرما به ساختمان به طور متوسط تا 60 درصد و اتلاف حرارت در زمستان را تا 29 درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول