اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در نشست خبری ائتلاف معارضان سوریه در استانبول عنوان شد

تکرار ادعای ترکیه این بار از زبان رئیس مخالفان سوریه/ شرط خارج نشینان برای حل بحران سوریه

رئیس موقت ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه حامیان دمشق را متهم کرد که در انفجارهای ریحانلی دست دارند و تأکید کرد که پیش شرط راهکار سیاسی در سوریه کناره گیری بشار اسد است.

تکرار ادعای ترکیه این بار از زبان رئیس مخالفان سوریه/ شرط خارج نشینان برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «جورج صبرا» رئیس موقت ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در نشستی خبری در استانبول با تکرار ادعاهای آنکارا مدعی شدن که حامیان حکومت سوریه در انفجارهای اخیر ترکیه دست داشته‌اند.

صبرا با ادعای اینکه دمشق می‌خواهد ترکیه را مانند ایران وارد دایره خشونت در سوریه کند، افزود: راهکار سیاسی در سوریه بدون کناره گیری اسد ممکن نیست.

وی همچنین مدعی شد که دمشق امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته و از جامعه جهانی خواست به تعهدات خود در مورد این مسأله عمل کند.

رئیس موقت ائتلاف معارضان این ائتلاف را نماینده مردم سوریه به شمار آورد و گفت: رابطه برادرانه ترکیه و سوریه بر خلاف میل مجرمان ادامه خواهد داشت .

وی آنچه در ریحانلی روی داد را وظیفه حکومت سوریه دانست که  به زعم وی مدت‌هاست علیه مردم سوریه و ملت‌های منطقه اجرا می‌شود.

وی افزود: دمشق می‌خواهد خشونت موجود در داخل کشور را به کشورهای منطقه صادر کند و همین مسأله نشان می‌دهد که ادامه نظام سوریه پیامدهای ویرانگری برای همه منطقه خواهد داشت.

رئیس موقت ائتلاف کناره گیری اسد از قدرت و توقف خشونت را پیش شرط هرگونه راهکار سیاسی در سوریه دانست و تأکید کرد که ارتش آزاد پاسخ انفجارهای ریحانلی را در داخل سوریه خواهد داد.

وی در مورد مشارکت در ائتلاف در نشست ژنو 2 گفت: هنوز زمان مشخص برگزاری این نشست اعلام نشده است و معلوم نیست که چه گروه‌هایی به این نشست دعوت خواهند شد بنابراین ما در این باره با دوستان خود مشورت و رایزنی می‌کنیم.

پیشتر نیز آنکارا حکومت سوریه را متهم کرد که در انفجارهای روز گذشته ریحانلی ترکیه دست داشته است. دمشق قویا این اتهامات را بی اساس خواند.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول