اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در کرانه باختری/ بازداشت ۲ مبارز فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه با یورش به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری با فلسطینیان درگیر شده و دو تن از مبارزان گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح را بازداشت کردند.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در کرانه باختری/ بازداشت ۲ مبارز فلسطینی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، نظامیان صهیونیست پس از درگیری با فلسطینیان در اردوگاه جنین، 2 مبارز گردان‌های شهدای الاقصی را که پیش از این مورد «عفو» مسئولان رژیم اشغالگر قرار گرفته بودند، بازداشت کردند.

شاهدان عینی گفتند که در جریان یورش نیروهای ویژه صهیونیست به منزل دو فعال سابق گردان‌های الاقصی، درگیری به وقوع پیوست و تبادل آتش بین آنها از ساعت 4 صبح تا نزدیک ساعت 6 ادامه داشت که پس از آن نیروهای نظامی زیادی به اردوگاه یورش آوردند و دو بالگرد نیز در آسمان منطقه در حال پرواز بودند.

بر اساس این گزارش نیروهای اشغالگر دو جوان به نام‌های «محمد العامر» و «رائد امین ضبایا» را پس از یورش به منزلشان واقع در نزدیکی منطقه الجابریات در اردوگاه جنین، بازداشت کردند.

منابع محلی نیز گفتند که عامر و ضبایا از فعالان سابق گردان‌های الاقصی وابسته به جنبش فتح هستند ک به موجب امضای توافقنامه‌ای بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل در سال 2007 مورد عفو واقع شدند و به موجب این توافقنامه، اسرائیل متعهد شد که در مقابل توقف فعالیت‌های نظامی آنها، دست از تعقیب و بازداشت‌ها آنها بردارد.

اردوگاه جنین نیز به دنبال یورش نیروهای ویژه صهیونیست شاهد درگیری بین نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود که به سمت این نظامیان در نزدیکی مزار شهدای اردوگاه، سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند و نظامیان صهیونیست نیز به طرف آنها گلوله جنگی و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند.

برخی ساکنان اردوگاه جنین نیز گفتند که صدای تیراندازی و درگیری‌ها آن‌ها را یاد خاطرات و درگیری‌های انتفاضه دوم الاقصی می انداخت، که در آن زمان این اردوگاه به کلی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی تخریب و تبدیل به یک ویرانه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول