اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص و پزشک طب سوزنی بیان کرد

طب‌سوزنی؛ ارثیه‌ای از عصرحجر برای ترک سیگار و درمان سکته مغزی

متخصص و پزشک طب سوزنی گفت: استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن، درمان سکته مغزی، آسم، درد گردن ناراحتی‌های معده و روده، ترک سیگار و بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

طب‌سوزنی؛ ارثیه‌ای از عصرحجر برای ترک سیگار و درمان سکته مغزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طب سوزنی که در زبان چین (جن جیو) نامیده می‌شود روشی قدیمی است که در آن با فرو کردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن، درد یا بیماری برطرف می‌شود و تاریخچه طب سوزنی به عصر حجر باز می‌گردد که در آن از سنگ‌های نوک تیزی به نام (بیان شی) استفاده می‌شود و البته تاریخچه طب سوزنی مربوط به 5 هزار سال پیش است.

عباس انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا طب سوزنی در درمان بیماری‌ها موثر است، بیان کرد: طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های پوستی، دردهای عضلانی ناراحتی‌های معده، افسردگی و اضطراب مؤثر است.

وی در ادامه افزود: طب سوزنی را می‌توان روشی برای تحریک نقاط خاص بدن با فرو بردن سوزن‌های مخصوص فلزی با هدف تعدیل درک درد، طبیعی کردن اعمال فیزیولوژیک بدن و درمان یا پیشگیری بیماری‌ها دانست.

متخصص و پزشک طب سوزنی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه حداقل زمان بهبود با روش طب سوزنی چند جلسه است، افزود: پس از سه یا چهار جلسه، مشخص می‌شود که آیا بیمار به درمان پاسخ داده است یا نه و چنان که پس از چهار جلسه پاسخی داده نشد به نظر نمی‌رسد ادامه درمان با طب سوزنی مفید واقع شود، اما در صورت وجود پاسخ مثبت، درمان به اندازه‌ای ادامه می‌یابد که بهبود حاصل شود و یا دیگر تغییری در وضعیت بیمار بروز نکند و به طور معمول درمان با طب سوزنی چهار تا 12 جلسه زمان می‌برد.

وی با بیان این مطلب که آیا طب سوزنی عوارضی در بر دارد، بیان کرد: بروز عوارض جدی در طب سوزنی نادر است و این عوارض شامل عفونت موضعی و آسیب موضعی بافتی (مانند کبودی) و به ندرت آسیب جدی اعصاب سطحی یا اعضای داخلی موجب عوارضی مانند سوراخ شدگی ریه یا کلیه می‌شود و همچنین باید تأکید شود که احتمال شکستن سوزن مورد استفاده در طب سوزنی بسیار کم است، اما چنان چه این اتفاق روی دهد احتمال بروز مشکل در اثر حرکت کردن یا فرو رفتن قطعات سوزن وجود دارد.

انصاری در پایان در مورد طب سوزنی برای خانم‌های باردار اضافه کرد: خانم‌های باردار باید قبل از آغاز درمان طب سوزنی باردار بودن خود را به اطلاع فرد درمانگر برسانند زیرا باید از وارد کردن سوزن به نقاط بدن آنها اجتناب شود.

وی ادامه داد: قبل و بعد از درمان با طب سوزنی باید از خوردن غذاهای سنگین، استحمام با آب گرم و انجام ورزش شدید خودداری کرد زیرا این موارد با اثر درمان تداخل می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول