اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

اهانت به صحابی پیامبر (ص) از جانب مسلمانان بی‌جواب نمی‌ماند

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: اهانت به صحابی پیامبر (ص) مسئله تازه‌ای نیست و همواره در تاریخ وجود داشته است اما این حرکت نباید از جانب مسلمانان بی‌جواب بماند.

اهانت به صحابی پیامبر (ص) از جانب مسلمانان بی‌جواب نمی‌ماند

ماموستا معروف خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با محکوم کردن رفتار ناشایست عوامل هتک حرمت به صحابی پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: قرآن‌سوزی، اهانت به ائمه معصومین و نبش قبر صحابه پیامبر اسلام (ص) و ده‌ها عمل وحشیانه دیگر از جمله نقشه‌های دشمنانی چون انگلیس و آمریکا است که توسط دست‌نشانده‌های خود پیاده می‌کنند.  

وی با بیان اینکه حجر بن عدی از صحابه مخلص پیامبر اکرم (ص) و از مسلمانان درجه یک در آن زمان بود، افزود: ایشان اهل عبادت‌های طولانی و فردی دائم‌الوضو بود و همواره مورد توجه ویژه پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) بود و دشمنان بدانند اهانت به این صحابه بزرگوار بی‌جواب نخواهد ماند.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به جنایات تروریست‌ها و وهابیون در کشور سوریه، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با دستور و تحریک غربی‌ها و با حمایت برخی از کشورهای عربی مسلمانان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند و حتی به کودکان و زنان نیز رحم نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: این حملات نیز ناشی از به بن‌بست رسیدن دشمن در برابر اسلام و مسلمانان است و ایران اسلامی همواره از حماس و مردم فلسطین حمایت خواهد کرد.

خالدی با بیان اینکه این جنایات ننگین شرم‌آور و خلاف آموزه‌های دین مبین اسلام است، گفت: هدف اصلی عاملان این جنایات و هتاکی به مقدسات اسلام تفرقه انداختن بین مسلمانان است که باید مسلمانان اهل تشیع و تسنن هوشیار باشند.

وی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد اهل سنت را با اهل تشیع درگیر کند و این اعمال ننگین از طرف وهابیون انجام می‌گیرد که باید تمام مسلمانان جهان علیه آن‌ها قیام کنند و با اتحاد دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناکام کنند.

خالدی در ادامه با بیان اینکه مخالفان اسلام و قرآن در طول تاریخ، کینه‌توزی خود را در قالب جنگ‌ها، جنایت‌ها و تخریب‌ها علیه اسلام نشان داده‌اند، یادآور شد: این توهین‌ها مسئله تازه‌ای نیست و در تاریخ وجود داشته است اما این حرکت نباید از جانب مسلمانان بی‌جواب بماند.

وی در پایان با بیان اینکه توهین به صحابه پیامبر با معیارهای اسلامی و انسانی سازگار نیست، خاطرنشان کرد: مسلمانان با اتحاد و یکدلی در مقابل چنین رفتار‌هایی که بر خلاف معیارهای اسلام و مسلمانان است، ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/79015/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول