اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در جده صورت گرفت

رایزنی صالحی و سعود الفیصل درباره تحولات منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای سعودی خود به تشریح تلاش‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه به ویژه سوریه، بحرین و عراق پرداخت.

رایزنی صالحی و سعود الفیصل درباره تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت رسمی همتای سعودی خود و به منظور شرکت در اجلاس گروه تماس سازمان همکاری اسلامی در خصوص بحران کشور مالی و رایزنی پیرامون مسائل منطقه‌ای و دیگر موضوعات مورد علاقه به جده سفر کرده، یکشنبه شب با سعود الفیصل همتای سعودی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، صالحی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش  و تقویت مناسبات و افزایش همکاری با کشورهای منطقه به وی‍ژه همسایگان را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان، افزایش تماس‌ها و استمرار رایزنی‌ها بین مقامات و مسئولان دو کشور در حوزه‌های مختلف مورد علاقه و توجه طرفین را در هموار کردن بسترهای همکاری و رفع موانع بر سر راه گسترش روابط، سازنده و تاثیرگذار دانست.

وی همکاری دو کشور تاثیرگذار در منطقه را در جهت منافع دو کشور و دیگر کشورهای منطقه و همچنین تقویت امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس به عنوان شریان حیاتی کشورهای این منطقه توصیف کرد و امنیت کشورهای منطقه را در هم تنیده و در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه دانست.

صالحی با تشریح تلاش‌های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و کاهش آلام و مشکلات مردم منطقه، تلاش‌ها و مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه به وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌ژه سوریه، بحرین و عراق را خاطرنشان کرد.

وی با طبیعی توصیف کردن وجود برخی اختلاف نظرها بین کشورها در خصوص مسائل منطقه‌ای، ضرورت تمرکز بر سرمایه گذاری در مشترکات و منافع متقابل به منظور حرکت در جهت نزدیکی و تقارب مواضع را یادآور شد.

سعود الفیصل نیز در این دیدار ایران و عربستان را دو کشور مهم منطقه خواند و گفت: عربستان همواره برای ایران طلب خیر می‌کند.

وی تصریح کرد: همواره تاکید کرده‌ایم که ایران کشور بزرگی است که دارای جایگاه در جهان اسلام و جهان است.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: ما علاقه‌مندیم روابط مبتنی بر منافع مشترک و برادری بنا شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول