اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

پایبندی به گفتمان امام و رهبری ملاک انتخاب اصلح است

امام جمعه قم با بیان اینکه شورای نگهبان به وظیفه و تکلیف خود با معیار قانون عمل خواهد کرد گفت:‌ مهم‌ترین ملاک برای نمره‌دهی به کاندیداها پایبندی به گفتمان امام و رهبری است.

پایبندی به گفتمان امام و رهبری ملاک انتخاب اصلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی ایران وظیفه مهمی است که بر دوش روحانیت و سپاه گذاشته شده است اظهار کرد: روحانیون پیشگامان حرکت جهادی هستند و معیار عالمان دین و «حجة علی خلقه» حضور در همه عرصه‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز همه دنیا ایران و انقلاب را به نام روحانیت، سپاه و بسیج می‌شناسند تصریح کرد: عالمان دین با تکیه بر قدرت علم و تقوا در جامعه اسلامی الگو هستند و در برابر حرکت جاهلان و نااهلان می‌خروشند.

مدیر حوزه‌های علمیه ضرورت توجه روحانیون به نوشتن تاریخ انقلاب را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر روحانیت از نگارش تاریخ غفلت کند دیگران برای انقلاب ما تاریخ‌نگاری خواهند کرد و شرایط را به گونه‌ای دیگر به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند.

وی افزود: اگر تاریخ انقلاب را دیگران بنویسند خواهیم دید که به نسل‌های آینده خواهند گفت که روحانیت در انقلاب نقشی نداشته است و تاریخ را تحریف می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: در سال 57 روحانیت وظیفه داشت بنیادهای ظلم و ستم را تخریب کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند ولی در شرایط کنونی وظیفه روحانیت پایداری در عمل و حفظ دستاوردها است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت را مرزبانی توصیف کرد و یادآور شد: روحانیت باید نسبت به شناسایی عوامل تهدید و خطر اهتمام داشته و با تقویت اخلاص و تقوا میزان اثرگذاری در مردم را ارتقا دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ دشمنان از راه‌های گوناگون تلاش می‌کنند بین مردم و رهبری، انقلاب، روحانیت، سپاه و بسیج فاصله ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مشکلات کشور را نادیده بگیریم اظهار کرد: روحانیت باید با سخنان خود اهداف دشمنان را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری به حضور گسترده کاندیداها در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند «گفته‌ایم اکثریت مردم در انتخابات حضور پیدا کنند نه اکثریت افراد کاندیدا شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شورای نگهبان به وظیفه و تکلیف خود با معیار قانون عمل خواهد کرد گفت:‌ مهم‌ترین ملاک برای نمره‌دهی به کاندیداها پایبندی به گفتمان امام و رهبری است و کاندیدایی که به این گفتمان نزدیک باشد می‌تواند به عنوان اصلح مطرح شود.

وی تاکید کرد: ملت ایران اسلامی در 24 خرداد ماه حضوری گسترده در صحنه داشته و با خلق حماسه‌ای باشکوه فهم، شعور و عشق خود نسبت به انقلاب را به نمایش می‌گذارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ملت هنوز فتنه 88 را فراموش نکرده است گفت: ملت با هر حرکتی در هر جایی که بخواهد مسیر انقلاب را منحرف کند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی یادآور شد: خداشناسی، نعمت‌شناسی‌، وظیفه‌شناسی و دشمن‌شناسی چهار معیاری است که باید همگان نسبت به رعایت آن اهتمام داشته و از ولی فقیه به عنوان حجت خدا پیروی کنند.

انتهای پیام/2258/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول