اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

روزنامه‌های اصفهان در حد و قامت اصفهان نیستند

استاندار اصفهان گفت: روزنامه‌های محلی اصفهان به دلیل ادا نکردن حق مطلب در شأن شهر فرهنگی اصفهان نیستند و رسانه‌های مکتوب و سایبری هنوز نتوانسته‌اند برای اصفهان خدمت‌رسانی کنند.

روزنامه‌های اصفهان در حد و قامت اصفهان نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در نخستین همایش «روابط عمومی‌ها، نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» با اشاره به اینکه روابط عمومی یک شاخه تخصصی است، اظهار کرد: روابط عمومی از نهادهای مدرن است که به طور عمده در عصر تجدد پا به پای مناسبات سیاسی ـ اقتصادی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه امروز آخرین دستاوردها در دنیای غرب ریشه در تفکر و قسمت تأثیرگذار مناسبات  اقتصادی دارد، ادامه داد: امروز آخرین دستاوردها در رسانه‌های دیجیتال منعکس و جای خود را باز کرده‌اند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه نخستین روابط عمومی‌ها در طول تاریخ مربوط به اداره راه‌آهن و تشکیل اتحادیه‌ای به همین منظور بوده است، گفت: روابط عمومی‌ها پس از این سازمان شکل گرفت.

وی افزود: در جنگ جهانی اول و دوم نیز برای پیشبرد اهداف نظامی روابط عمومی شکل گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه روابط عمومی حوزه دانش تخصص است، تاکید کرد: هنوز ابعاد مختلف روابط عمومی‌ها شناخته نشده است.

وی ادامه داد: ساختارها و نوع نگاه در دنیا غرب به مقوله روابط عمومی‌ها تبلیغات و پنهان‌ کردن نارسایی‌ها و بزرگ‌نمایی آن است در حالی که در اسلام به آشکار کردن حقیقت توصیه شده است.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: این شائبه در ذهن برخی افراد وجود دارد که روابط‌ عمومی‌ها در حاشیه ادارات قرار می‌گیرند در حالی که این بخش از ادارات تجلی عواطف و احساسات و اطلاع‌رسانی در زمینه فعالیت‌های مدیران است.

وی با بیان اینکه  وظایف روابط عمومی‌ها تشویق، ترویج، تشریح، تبلیغ و اطلاع‌رسانی است تأکید کرد: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها تأثیرگذاری عمیق بر افکار عمومی جامعه است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز روابط عمومی‌ها در اصفهان نهاد حاشیه‌ای نیستند و به عنوان یک نهاد مهم و کانون فعالیت‌های سازمانی باید قرار بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه روزنامه‌های محلی اصفهان به دلیل ادا نکردن حق مطلب در شأن شهر فرهنگی اصفهان نیستند، اضافه کرد: رسانه‌های مکتوب و سایبری هنوز نتوانسته‌اند برای اصفهان خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول