اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ائتلاف دولت اسلام گرای مغرب شکننده می‌شود

حزب استقلال مغرب از جمله متحدان اصلی دولت اسلام گرای این کشور اعلام کرد که تصمیم خود را برای عقب نشینی از کابینه تنها تا زمان بازگشت پادشاه از فرانسه به تعلیق انداخته است.

ائتلاف دولت اسلام گرای مغرب شکننده می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اینکه متحد اصلی اسلام گراها در دولت مغرب عقب نشینی خود را از ائتلاف حاکم اعلام کرد سناریوها درباره برگزاری انتخابات زودهنگام و یا جستجوی متحدان جدید و یا اصلاح کابینه کلید خورد.

اما هیچ کدام از این گزینه ها تا قبل از بازگشت محمد ششم پادشاه مغرب که به فرانسه سفر کرده است عملی نخواهد شد زیرا پادشاه در تماس با حزب استقلال خواستار ابقای  این حزب در دولت مغرب شد.

کمیته اجرایی حزب استقلال مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد ششم پادشاه مغرب در تماس تلفنی با حمید شباط، دبیر کل حزب از وی خواست وزرای حزب استقلال را در کابینه نگاه دارد تا روند طبیعی کار دولت ادامه یابد.

وی افزود: یادداشتی در این باره به پادشاه ارائه می‌شود.

شورای ملی حزب استقلال که متحد اصلی اسلام گراهای حاکم بر مغرب است دیروز شنبه اعلام کرد که با رای اکثر اعضای این حزب از کابینه خارج می شود.

در بیانیه کمیته اجرایی حزب استقلال آمده است:حزب استقلال اهتمام پادشاه به حفظ ثبات کشور را ارج می نهد و به خواست پادشاه و در راستای خدمت به منافع عالی کشور پاسخ مثبت می دهد.

عادل بنحمزه سخنگوی رسمی حزب استقلال گفت: از وزرای خود خواسته ایم تا زمان بازگشت پادشاه و به منظور حفظ ثبات کشور در کابینه بمانند اما از تصمیم خود برای خروج از کابینه صرف نظر نکرده ایم.

حزب استقلال گفته است که عبدالاله بنکران، نخست وزیر مغرب خطرات وضعیت اقتصادی و اجتماعی کنونی در مغرب را درک نمی کند.

تصمیم حزب استقلال برای خارج شدن از دولت مغرب که رهبری ائتلاف آن را حزب عدالت و توسعه اسلامی برعهده دارد منجر می شود که این حزب اکثریت را در پارلمان از دست بدهد  و با این وجود دولت هر قانونی را که مایل به تصویب باشد متحد سابق آن می‌تواند با پیوستن به معارضان آن را تعلیق کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول