اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

یادداشت

حرکت در تاریکی؛ نابودی قلعه مقاومت و از بین رفتن صورت مسئله فلسطین

هنوز روشن نشده که چه کسی به هیئت اعزامی اتحادیه عرب به ریاست نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر این اختیار را داده که در مورد سرزمین فلسطین تصمیم‌گیری کنند و پیشنهاد یکجانبه مبادله سرزمینی خاک فلسطین را به رژیم صهیونیستی ارائه دهند.

حرکت در تاریکی؛ نابودی قلعه مقاومت و از بین رفتن صورت مسئله فلسطین

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در شرایطی که اولویت بندی در جهان عرب و جهان اسلام عملاً دچار خلل شده و قطب نماها جهت حرکت را گم کرده و مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین و آزادسازی آن و اتحاد امت بر محور آن را به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده باشد و همه توان‌ها را برای جنگ‌های حاشیه‌ای و بویژه از بین بردن قدرت و پایگاه‌های مقاومت ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی بکار گرفته و جنگ اصلی را جنگ مذهبی بین شیعه و اهل سنت تعریف کرده باشد، آن روز، روز پیروزی و موفقیت رژیم صهیونیستی است.

طبیعی است تا زمانی که معادله غالب معادله نبرد حق و باطل باشد و جبهه حق و باطل کامل روشن باشند، همه ملت‌ها در کنار حق و در مقابل باطل خواهند ایستاد و باطل هر قدر قوی و مجهز و مورد حمایت شیطان‌های بزرگ و کوچک، خارجی و داخلی باشد، قدرت ایستادگی در مقابل حق را ندارد و در مقابل اراده الهی و آهنین حق طلبان در هم خواهد شکست، اما در شرائط فتنه و تاریکی‌های ناشی از آن، ملت‌ها دچار ابهام و سر درگمی شده و در چنین اوضاعی دست‌های نفاق و دشمنی فکنی به حرکت در می‌آیند و جبهه حق را دچار گسیختگی می‌کنند.

امروز آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن با استفاده از جهت دهی و تمرکز اهتمام‌ها به مسئله انحرافی بحران سوریه و هیاهوی ساختگی بر محور آن از طریق رسانه‌های وابسته یا فریب خورده عربی و غربی، به حرکت در آمده‌اند تا سرزمین فلسطین و قدس شریف را به بهای ناچیز به رژیم صهیونیستی واگذار کنند و فلسطین را یکسره تسلیم دشمن کرده و خود را از زیر بار مسئولیت آزادسازی سرزمین مقدس رها سازند.

هنوز روشن نشده است که چه کسی به هیئت اعزامی اتحادیه عرب به ریاست نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر این اختیار را داده که در مورد سرزمین فلسطین تصمیم گیری کنند و پیشنهاد یک جانبه مبادله سرزمینی خاک فلسطین را به رژیم صهیونیستی ارائه دهند. چرا که تصمیم گیری در این زمینه و درباره قلمرو تحت حاکمیت ملی یک ملت، حتی در اختیار یک نهاد بین‌المللی نیست تا چه رسد به نهادی منطقه‌ای، حتی در بالاترین رده آن که نشست سران باشد و نه وزرای خارجه.

بنابراین آن چه در حال حاضر در جریان است، تنها نابودی سوریه به عنوان قلعه مقاومت در جهان عرب نیست بلکه تلاش برای نابودی فلسطین و از بین بردن صورت مسئله بحران فلسطین، در سایه محوریت بخشی به بحران سوریه است. از آن جا که بحران سوریه بر خلاف میل آنها روند متفاوتی را اتخاذ کرده و امکان خروج آن از وضعیت کنونی افزایش یافته است، لذا فرصت برای توطئه گران تنگ آمده و عجولانه بر آن شده‌اند تا قبل از پایان این بحران، مسئله فلسطین را یک سره کنند، به ویژه که خود را از یک سره کردن مسئله سوریه عاجز می‌بینند.

از سوی دیگر در شرایط تاریکی و فتنه‌ای که بر منطقه حکمفرماست و در پرتو آن جهان اسلام دچار گسیختگی و در آستانه ورود به جنگ خانمان سوز مذهبی است، رژیم صهیونیستی فرصت ضعف جهان اسلام را غنیمت شمرده و به قدرت نمایی و عرض اندام دست زده و با تجاوز به حریم لبنان و حملات هوایی به سوریه می‌کوشد تا جایگاه برتری را به لحاظ نظامی و استراتژیکی برای خود ترسیم کند و در مقابل ضعف مفرط جهان عرب، امتیازات بیشتری را از رهبران سرسپرده آن طلب کند و ندای هل من مزید سر دهد و شکست‌های خفتبار خود را از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین جبران کند.

قطعاً سران رژیم صهیونیستی در صورت یکپارچگی جهان اسلام و حمایت آنان از مقاومت، جرأت اینگونه نشان دادن گستاخی از خود را نداشتند و بدینگونه است که اسرائیل در شرایط فتنه، شانس خود را برای تبدیل شدن مجدد به قدرت درجه اول منطقه و برخورداری از بالاترین میزان بازدارندگی، در پرتو گمگشتگی جهان اسلام در اختلافات داخلی، می‌آزماید.

سید مرتضی نعمت زاده

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول