اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کتابی به قلم علی‌اصغر رضوانی صورت گرفت

بررسی «زیارت قبور از دیدگاه وهابیان»

معمار اندیشه تخریب قبور، ابن تیمیه از مخالفان اهل بیت است که تفکر او از قرن هفتم تا قرن سیزدهم به فراموشى سپرده شده و مورد مخالفت اندیشمندان مذاهب اسلامى قرار گرفت.

بررسی «زیارت قبور از دیدگاه وهابیان»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ترویج فرهنگ ناب محمدى و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‏السلام در طول تاریخ دچار کج‏ اندیشی‌ها و نابخردى‏هایى بوده است که نمونه بارز آن را در اندیشه وهابیت و سلفى‏گرى مى‏توان نظاره‌‏گر بود، تفکرى که همه مسلمانان جهان را از دین اسلام خارج و فقط خود را مسلمان مى‏داند و وقایع اسفباری همچون تخریب قبور ائمه بقیع، تخریب حرم سامرا، تخریب حرم امامزادگان و صحابی پیامبر اکرم(ص) که آخرین آن، نبش قبر و انتقال جسد حجر بن عدی صحابی پیامبر اکرم (ص) و شیعه راستین امیرالمؤمنین (ع) بود را رقم می‌زند.

معمار این اندیشه، ابن تیمیه از مخالفان اهل بیت علیهم‏السلام مى‏باشد که تفکر او از قرن هفتم تا قرن سیزدهم به فراموشى سپرده شده و مورد مخالفت اندیشمندان مذاهب اسلامى قرار گرفت.

علی‌اصغر رضوانی مؤلف کتاب ارزشمند "زیارت قبور از دیدگاه وهابیان" در این کتاب با اشاره به اینکه کمتر از یک قرن است که این تفکّر انحرافى دوباره در جامعه اسلامى توسط افرادى معلوم‌الحال مطرح گردیده، در مقام ردّ عقاید این فرقه انحرافى و پاسخ‏گویى و دفاع از کیان شیعه و مکتب پیامبر و اهل بیت علیهم‏السلام برآمده است.

"زیارت قبور از دیدگاه وهابیان"، یکى دیگر از موضوعات سلسله مباحث شناخت وهابیان مى‏باشد، که به بیان دیدگاه وهابیان پیرامون زیارت قبور پرداخته و موضوعاتى چون ادلّه و آثار زیارت قبور، حکم طواف، روشن کردن چراغ و بناى بر قبور اولیا را بررسى نموده و با ردّ این افکار و عقاید، در مقام پاسخ به این شبهات برآمده است.

کتاب فوق از جمله منشورات انتشارات مسجد مقدس جمکران است و علاقمندان برای تهیه آن می‌توانند به مراکز فروش کتاب در صحن‌های این مکان مقدس، و همچنین فروشگاه بزرگ کتاب واقع در پاساژ مقابل باب الزهرا سلام الله علیها مراجعه کنند.

انتهای پیام/78009/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول