اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس به زودی روابط دیپلماتیک خود را با سوریه از سر می‌گیرد

وزیر خارجه تونس اعلام کرد کشور متبوعش به زودی روابط دیپلماتیک خود با سوریه را که طی بحران این کشور از سوی طرف تونسی قطع شده بود، از سر می‌گیرد.

تونس به زودی روابط دیپلماتیک خود را با سوریه از سر می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه سوری المیادین، «عثمان الجرندی»، وزیر خارجه تونس اعلام کرد که کشور متبوعش به زودی روابط دیپلماتیک خود با سوریه را که طی بحران این کشور از سوی طرف تونسی قطع شده بود، از سر می‌گیرد.

 

وی توضیح بیشتری در این ارتباط نداد.

این خبر را شبکه المیادین سوریه صبح امروز به نقل از شبکه «القناه» لبنان منتشر کرد.

دولت تونس اوت سال 2011 میلادی به بهانه مشورت و رایزنی با سفیر خود در دمشق درباره حوادث جاری در سوریه او را به تونس فراخواند.

خبرگزاری رسمی تونس در آن زمان در توضیح این اقدام دولت تونس به نقل از یک منبع مسئول تونسی در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که با توجه به تغییر و تحولات جاری در عرصه سوریه دولت تونس تصمیم گرفته است تا از سفیر خود در دمشق بخواهد برای رایزنی و مشورت به تونس بازگردد.

این اقدام تونس پس از آن صورت گرفت که کشورهای عربستان سعودی، کویت و بحرین برای اعمال فشار هرچه بیشتر دیپلماتیک بر سوریه اقدام به فراخواندن سفرای خود از دمشق کردند.

اظهارات مقامات تونسی مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک دو جانبه بین دمشق و تونس پس از آن ایراد شد که سوریه بیش از دو سال است، با توطئه همه جانبه از سوی کشورهای غربی و شماری از رژیم‌های عربی و منطقه‌ای مواجه است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول