اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار خبر داد

بهره‌برداری از 107 پروژه مصوب سفر رهبری به بیجار

فرماندار بیجار گفت: در سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان 131 پروژه برای عمران و آبادانی بیجار مصوب شد که از این تعداد 107 پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

بهره‌برداری از 107 پروژه مصوب سفر رهبری به بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری بیجار برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال 88 اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه یادآور سفر پرشکوه رهبری به استان بوده؛ واقعه بزرگی که به عنوان یکی از وقایع تاریخی در کردستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا استان کردستان را در زمان سفر رهبری به این خطه ناامن جلوه دهند، اضافه کرد: مزدوران و استکبار تمامی تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و شکاف میان مردم کردستان به کار بردند اما با وحدت، صمیمیت و دلدادگی مردم به نظام خط بطلانی بر یاوه‌گویی آنها کشیده شد و چشم امیدشان کور گشت.

کریمی تصریح کرد: رهبر انقلاب با حضور در کردستان عملاً به استکبار جهانی اثبات کردند که مردم این خطه از کشور اعم از شیعه و سنی با وحدت و یکدلی در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا هستند.

وی با اشاره به مصوبات سفر رهبری در شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان 131 پروژه برای عمران و آبادانی بیجار مصوب شده که از این تعداد 107 پروژه به اتمام رسیده است.

این مسئول افزود: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 90 درصد است؛ 107 پروژه به اتمام رسیده، 13 پروژه در حال اجرا بوده و 11 پروژه نیز در دست پیگیری است.

فرماندار بیجار ادامه داد: اجرای 9 طرح هادی روستایی، 20 طرح آب و فاضلاب در روستاهای این شهرستان، گازرسانی به 57 روستا، احداث دو محور روستایی، 45 واحد مسکونی برای محرومان روستایی، اجرای 6 طرح بزرگ کمک به نیازمندان زیر‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد در زمینه اشتغال و تامین جهیزیه از طرح‌هایی بوده که به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: احداث 18 ایستگاه ماهواره‌ای روستایی، کمک به ساماندهی گلزار شهدا، تجهیز کانون پیروان ولایت، احداث خوابگاه 80 نفره شبانه‌روزی و واگذاری 70 هزار مترمربع زمین با یک باب سوله از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت علوم از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده مصوبات سفر رهبری به شهرستان بیجار است.

کریمی احداث مدرسه راهنمایی 6 کلاسه شهری کرانی، توسعه باغات دیم سد گلبلاغ، ساخت زیرساخت‌های مجتمع دامپروری خاندانقلی و دو باب خانه بهداشت روستایی را از دیگر طرح‌های به بهره‌برداری رسیده شهرستان بیجار عنوان کرد.

فرماندار بیجار به طرح‌های در دست احداث نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل راه بیجار همدان به طول 50 کیلومتر در حوزه استان کردستان، طرح‌های هادی نوبهار، احداث 80 واحد مسکونی ارزان قیمت برای محرومین شهری، 73 واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی، 5 واحد مسکن شهری برای افراد زیرپوشش بهزیستی، ساخت و تجهیز مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ایجاد یک واحد دانشگاه در بیجار از جمله این طرح‌ها بوده است.

کریمی مهم‌ترین طرح‌های در دست پیگیری را احداث 5 زمین ورزشی روستایی و 6 طرح عمران شهری عنوان کرد.

وی در پایان سفر رهبری را نقطه عطفی در تاریخ این خطه از ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: باید جنبه‌های مختلف این رویداد تاریخی را مورد تجزیه و تحلیل جدی قرار داد تا بشود از آثار و نتایج آن به بهترین شکل ممکن برای کمک به توسعه و اعتلای استان و نیز شهرستان بیجار بهره‌برداری کرد و زمینه را برای خدمت به مرزداران غیور و همیشه در صحنه فراهم کرد.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول