اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان:

زندگی چهار سردار زنجانی مستند می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان از لزوم ورود بسیج به عرصه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: صدا و سیمای زنجان در صدد ورود و تولید مستنداتی از چهار تن از سرداران دفاع مقدس است.

زندگی چهار سردار زنجانی مستند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صفری شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از مستند‌سازان تلویزیونی بسیج با اشاره به مهندسی افکار توسط رسانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر اتفاقات مهم نیستند، بلکه سمت و سوی رسانه‌ها در انعکاس وقایع تعیین‌کننده هستند.

وی نمونه بارز نقش مهم رسانه‌ها را در هدایت افکار عمومی اتفاقات سوریه اعلام کرد و افزود: به جز چند رسانه مستقل، رسانه‌های ایران، رسانه‌های حزب‌الله و خود دولت سوریه بقیه رسانه‌ها طوری وانمود می‌کنند که دولت بشار اسد به تروریست‌ها ظلم می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان تصریح کرد: استکبار جهانی با در اختیار داشتن رسانه‌ها قدرت القای وقایع را به صورت دلخواه دارند.

*انحصارطلبی رسانه‌ها

وی با اشاره به تکثر رسانه‌های موجود در جهان فعلی اضافه کرد: با وجود این تکثر اغلب آنها در انحصار دولت‌هایی قرار دارد که تجهیزات و قدرت تهیه و تولید خبر را دارند.

صفری با بیان اینکه لابی صهیونیست‌ها اکثر رسانه‌ها را حمایت مالی و فکری می‌کنند، اضافه کرد: خیلی از رسانه‌های کوچک‌تر  بدون اینکه متوجه باشند از داده‌های رسانه‌های حامی صهیونیست‌ها استفاده و مبلغ تفکرات آنها هستند.

وی رسانه‌های جمهوری اسلامی را از معدود رسانه‌هایی اعلام کرد که به صورت مستقیم اقدام به تهیه و پخش خبر می‌کنند و از قضا مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به اقدام انجام شده در جهان غرب برای حذف شبکه‌هایی مانند پرس.تی.وی از روی ماهواره‌ها تصریح کرد: اگر این شبکه‌های توان تاثیر‌گذاری ‌روی افکار عمومی را نداشتند بدون شک آنها حاضر به پرداخت این هزینه گران برای حذف آن نمی‌شدند.

وی با اشاره به فراهم شدن تجهیزات قابل توجه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اضافه کرد: می‌توان با استفاده از این تجهیزات اقدام به افزایش قدرت نرم کرده و پیام انقلاب را ‌به گوش مردم دیگر نقاط جهان رساند.

صفری با اشاره به تصورات موجود در جهان در مورد آزادی عمل در مرکزی مانند هالیوود تصریح کرد: بر‌خلاف این تصورات ساخت یک مجموعه در هالیوود منوط به عبور از هفت فیلتر است.

وی با تاکید بر لزوم جریان‌سازی لازم برای برگزاری جشنواره مستند‌سازان بسیجی در سطح استان زنجان اضافه کرد: داشتن خروجی قابل توجه در این عرصه منوط به جریان‌سازی یک ساله است.

*وظیفه بسیج بصیرت‌افزایی است

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان بسیج را نیروی مردمی قدرتمندی دانست که وظیفه امروزش بصیرت‌افزایی در همه عرصه‌ها است.

وی از لزوم ورود بسیج به عرصه‌های فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: صدا و سیمای زنجان هم در صدد ورود و تولید مستنداتی از چهار تن از سرداران دفاع مقدس است.

صفری اشتری، رستم‌خانی، بیات و احدی را چهار سرداری اعلام کرد که قرار است با نگاهی همه‌جانبه در مورد آنها فیلم مستند ساخته شود.

وی با اشاره به لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید اضافه کرد: تنها راه انتقال فرهنگ رزمندگان به نسل‌های آینده زبان هنر است که بسیجیان و دلسوزان باید وارد این عرصه شوند.

*بسیجیان افسران جنگ نرم هستند

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان بسیجیان هنرمند را افسران جبهه جنگ نامید و ادامه داد: انجام کار در این عرصه زبان هنر و ظریفی را لازم دارد.

وی با اشاره به تهیه مستندات چند دقیقه‌ای از وصایای شهدا و پخش آن در فرصت‌های طلایی قبل از خبر تصریح کرد: این کار با وجود اینکه پیچیده نیست ولی بسیار تاثیرگذار است.

صفری به ظرفیت‌های موجود در استان زنجان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود فکری و فرهنگی و عقیدتی موجود در استان نهایت استفاده را کرد.

وی هنر متعهد بسیج را مقابل هنر ابتذال دانست و گفت: خشونت و بی‌بندوباری از آموزه‌های هنر برای هنر محسوب می‌شود که باید از آن اجتناب کرد.

انتهای پیام/73004/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول