اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

تمام آموزش‌های سوادآموزی در کشور برون سپاری می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برون سپاری تمام آموزش‌های سوادآموزی را از برنامه‌های اولویت‌دار امسال این سازمان عنوان کرد.

تمام آموزش‌های سوادآموزی در کشور برون سپاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علی باقرزاده فاروجی عصر امروز به خبرنگاران گفت: سال گذشته 52درصد فعالیت‌های سوادآموزی در کشور از طریق برون سپاری صورت گرفته که امسال تمام این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برون سپاری در این سازمان از چهار سال قبل آغاز شده است اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی برنامه 5 ساله، ریشه کن کردن بی سوادی در کشور و استفاده از ظرفیت‌ها برای شتاب دادن به این امر بوده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از بخش خصوصی به عنوان یکی از ظرفیت‌ها در این راستا یاد کرد و گفت: بر همین اساس در سال 90 موفق شده‌ایم 40درصد و در سال گذشته 52درصد برون سپاری کنیم که این امر سبب رشد سریع در بخش کمی آموزش است.

وی با تاکید بر موارد قانونی برون سپاری سوادآموزی در کشور تصریح کرد: به همین منظور در هر استان کارگروهی تشکیل شده تا علاوه بر بررسی موارد قانونی به امر نظارت نیز بپردازد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بیسوادی و با سوادی در کشور بر اساس آمار آخرین سرشماری نفوس و مسکن تصریح کرد:  بر همین اساس در گروه سنی 10 تا 49 سال حدود 92درصد از این رده سنی در کشور باسواد هستند.

به  گفته باقرزاده فاروجی میزان بی سوادی نیز در رده سنی 30 تا 50 سال بر اساس آمارها حدود 15 درصد است.

انتهای پیام/63002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول