اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

خانواده‏ها از انتقادات و گلایه‏ها کم کنند/ بداخلاقی‏ها در زندگی حذف شود

امام جمعه فیروزکوه گفت: خانواده‏ها باید با کاستن از انتقادات، گلایه‏ها، اعتراضات و بداخلاقی‏ها زندگی شیرینی را برای خود و فرزندان رقم بزنند.

خانواده‏ها از انتقادات و گلایه‏ها کم کنند/ بداخلاقی‏ها در زندگی حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در جمع خانواده‏های فیروزکوهی در زینبیه مسجد موسی‌بن‌جعفر (ع) فیروزکوه، با اشاره به مسئله مهم ازدواج اظهار کرد: اصالت و شرافت خانوادگی از جمله معیارهای مهم در عرصه انتخاب افراد برای ازدواج است.

وی با بیان فرازی از نامه 28 نهج‏البلاغه امیرالمؤمنین (ع) به معاویه ملعون که در آن خاندان بنی هاشم را با بنی‏امیه مقایسه کردند، گفت: اصالت و شرافت خانوادگی عامل اصلی تفاوت این دو خاندان بوده که در این نامه به روشنی به آن اشاره شده است.

امام جمعه فیروزکوه همچنین اخلاق نیکوی طرفین و خانواده‏ها را از دیگر معیارهای مهم ازدواج برشمرد و افزود: اگر زن و شوهر نسبت به رعایت اخلاق توجه نداشته باشند، زندگی برایشان تلخ می‏شود.

وی تصریح کرد: زوج‏های جوان از ابتدای زندگی با هدف قرار دادن این موضوع به آرامش خواهند رسید.

استیری ادامه داد: نوع نگاه زن و شوهر به یکدیگر، طرز سخن گفتن با همدیگر، خانواده‏ها و فرزندان، توجه به نظافت و بهداشت فردی و بهداشت منزل، میهمانی رفتن، نحوه پذیرایی کردن، سفر رفتن، خرید کردن، اقامه نماز، عبادت و ... همگی دربرگیرنده مشخصه‏های اخلاق اسلامی است.

وی با اشاره به روایت دعایی از پیامبر اکرم (ص) به نقل از امام صادق (ع) که فرمودند «خدایا به تو پناه می‏برم از زنی که قبل از فرا رسیدن موسم پیری مرا پیر کند»، خاطرنشان کرد: این دعا در مورد زنان نیز صدق می‏کند و توجه به همین روایت از سوی جوانان و خانواده‏ها زندگی توأم با آسایش و آرامش را برایشان به ارمغان می‏آورد.

امام جمعه فیروزکوه یادآور شد: نگاهی به زندگی برخی خانواده‏ها که به خاطر جزئی‏ترین مسائل کانون زندگی را سرد می‏کنند و مراجعه به دادگاه‏ها حاکی از آن است که همین بداخلاقی‏ها منجر به بروز اختلافات خانوادگی می‏شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ خانواده‏ها با کاستن از انتقادات، گلایه‏ها، اعتراضات و بداخلاقی‏ها باید زندگی شیرینی را برای خود و فرزندان رقم بزنند.

انتهای پیام/2568‌/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول