اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

نقش دادسراها در کاهش اطاله دادرسی مهم است

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اطاله دادرسی موجب نگرانی مردم می‌شود که در شأن محاکم قضایی نیست، دادسراها در کاهش اطاله دادرسی نقش مهمی دارند.

نقش دادسراها در کاهش اطاله دادرسی مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد جواد حشمتی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی رشت تامین امنیت، عدالت و بسط و گسترش آن را با اجرای خوب و قاطع قانون میسر دانست.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای خوب، قاطع و به موقع قانون همگی باید بیندیشیم، اظهار کرد: همه باید برای برطرف شدن اشکالات و ایرادات قانون کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، مرکز این استان را دارای توانمندی بالقوه در برطرف شدن اشکالات قانون عنوان کرد و افزود: اکنون اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دادخواست‌های مردم، تصریح کرد: به طرح دادخواست و تظلم‌خواهی مردم باید با شتاب و بدون فوت وقت و ملاحظات رسیدگی شود.

حشمتی، تغییر، تحول و پویایی دادگاه‌های عمومی گیلان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: پرونده‌ها باید بدون نقص به قاضی ارجاع داده شود تا قاضی در همان روز نخست پرونده را مطالعه کند و اگر نقصی وجود داشته باشد در همان‌ روز به دادسرا برگشت دهد و این کار را پس از گذشت شش ماه تا یک سال نگذارد.

به گفته وی، قانون این اختیار را به دادگاه برای برطرف شدن نقص پرونده داده است تا پرونده دوباره به دادسرا برگشت داده نشود.

این مسئول قضایی استان، کاهش فاصله‌ها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی موجب نگرانی مردم می‌شود که در شأن محاکم قضایی نیست.

وی با تصریح بر اینکه یک بخش امور مربوط به محاکم حقوقی استان به دادگستری و محاکم حقوقی مربوط است، اذعان کرد: این موضوع باید برطرف شود و امور مربوط به محاکم حقوقی شتاب بیشتری گیرد.

حشمتی، فعالیت دادگستری استان از نظر کمی و کیفی را سنگین خواند و متذکر شد: دادگستری گیلان باید از نظر کیفی فعالیت‌های خود را افزایش دهد و به لحاظ کمی کارنامه درخشانی دارد.

وی به وضعیت زندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: زندان باید مورد توجه جدی محاکم جزایی استان باشد و تنها حکم صادر نکنند.

رئیس کل دادگستری گیلان پیگیری وضعیت زندانی از نظر عفو مشروط، کمک به زندانی و خانواده را جزو وظایف مهم محاکم جزایی ذکر کرد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور، فرشاد عرب رئیس کل دادگاه‌های عمومی شهرستان رشت معرفی و از تلاش‌های مجید اللهیان قدردانی شد.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول