اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق معلمی می‌گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانشگاه فرهنگیان فارس یک سال است تشکیل شده و دانشجویان آن به صورت بورسیه از بدو ورود مانند یک معلم حقوق دریافت می‌کنند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق معلمی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزیطلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خواص و نخبگان باید در حفظ فضای وحدت در جامعه بکوشند و کاندیداها نیز به نحوی عمل کنند که مردم بهتر بتوانند فرد مناسب را برگزینند.

وی خاطرنشان کرد: مراجع عامه از زمان سید ابوالحسن اصفهانی تا آیت‌الله بروجردی و حضرت امام (ره) زمانی یک مرجع تقلید فوت می‌کرد به یک نفر از خود می‌گفتند شما رساله ارائه دهید ما در خانواده و اطراف و اکناف آن را ترویج می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پس از رحلت بنیانگذار انقلاب نیز زمانی در خبرگان رهبری بحث زعامت مقام معظم رهبری مطرح شد ایشان به شدت ناراحت شده و در ابتدا مخالفت کردند که چنین سخنی مطرح شود.

به گفته این مسئول، اعضای خبرگان به مقام معظم رهبری تکلیف کردند که در صورت رای و اجماع خبرگان این امر بر شما واجب عینی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار تربیت انتها ندارد و همان‌گونه که قرآن خط سیر انسان را تا قرب الهی تصویر می‌کند و بازگشت را به خدا می‌داند، آدمی در خط سیر هستی همواره در مسیر رشد و کمال قرار داشته و باید به تربیت خود بپردازد.

روزیطلب اضافه کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان بیان کردند که آموزش و پرورش با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست به دلیل آن که این نهاد بنیان و فونداسیون انسان را پی می‌ریزد حتی با آموزش عالی و دستگاه‌های فرهنگی دیگر نیز قابل مقایسه نیست.

این مسئول توجه و تمرکز بر دانشگاه فرهنگیان را در راستای اهمیت تعلیم و تربیت ذکر و اضافه کرد: با توجه به آن که دانشگاه فرهنگیان یک سال است تشکیل شده و دانشجویان آن به صورت بورسیه از بدو ورود مانند یک معلم حقوق می‌گیرند باید بهترین نیروها از نظر علمی و اخلاقی وارد این دانشگاه شوند که تربیت نسل آینده را بر عهده گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: به دلیل اهمیت آموزش و پرورش، باید باهوش‌ترین و متعهدترین انسان‌ها را برای شغل معلمی برگزید که ادامه شغل انبیا در هدایت انسان به مسیر کمال است.

وی ابراز داشت: با توجه به فرو ریختن مرزهای ایدئولوژیک و گسترش امکانات ارتباطی و تکنولوژیک امروزه ذهن دانش‌آموزان تنها در مدرسه شکل نمی‌گیرد.

روزیطلب اضافه کرد: زمانی در مدارس با دارندگان لوح فشرده یا فیلم ویدئویی برخورد می‌شد و امروز خود دانش‌آموزان در تولید لوح فشرده آموزشی و تحصیلی فعال هستند و بابت این فعالیت نمره دریافت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: نمی‌توان با جهان تکنولوژی قطع ارتباط کرد و باید از ماهواره و اینترنت نیز به گونه‌ای مفید استفاده شود که مسائل نامناسب اعم از فساد و فحشا و بی‌حیایی و خشونت بر ذهن دانش‌آموزان تاثیر نگذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: هم می‌توان از ظلمات به سمت نور رفت و هم این امکان وجود دارد که افراد را از نور به ظلمات کشید چنان که امروز استکبار همان کاری را می‌کند که اردوگاه طاغوت می‌کند.

وی گفت: به مصداق آیه مبارکه « الَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ‌الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ‌النُّورِ إِلَى‌الظُّلُمَاتِ » برنامه استکبار این است که افراد را از نور جدا کرده و به ظلمات گناه و معصیت بکشاند.

روزیطلب خاطرنشان کرد: همان‌گونه که از چشم می‌توان برای دیدن آیات الهی و افزودن ایمان استفاده کرد و یا به نامحرم چشم دوخت و معصیت کرد، ابزار تکنولوژی نیز می‌تواند کارکرد خیر و شر داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: وظیفه ما این است که با ترویج تعلیم و تربیت مقاومتی فرزندان جامعه را طوری تربیت کنیم که در عین اینکه امکان استفاده از ابزار و امکانات تکنولوژیک را دارند از آن استفاده صحیح کنند.

وی افزود: همان‌گونه که افرادی در جامعه چنان تربیت شده‌اند که میلیاردها تومان پول زیر دست آنها است و سو‌ءاستفاده نمی‌کنند یا آنان که در فضای کشوررهای اروپایی همچنان در ادوگاه الهیون باقی می‌مانند و به گناه آلوده نمی‌شوند، فرزندان این کشور نیز باید به گونه‌ای تربیت شوند که از تکنولوزی برای افزایش علم و ایمان خود بهره برند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این مهم خانواده‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی نیز باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و در نهادینه شدن تعلیم و تربیت مقاومتی به ما کمک کنند.

روزیطلب با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم اشاره کرد که نگاه داشتن ایمان در آخرالزمان را سخت‌تر از نگاه داشتن آتش بر کف دست عنوان می‌کنند، اضافه کرد: در این عصر باید خودکنترلی و خودارزیابی را بیش از مسائل دیگر در دانش‌آموزان پرورش داد چرا که امکان معصیت در هر جا وجود دارد.

این مسئول اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند آموزش و پرورش و معلمان می‌توانند در به وجود آمدن حماسه سیاسی موثر باشند و بنا به گفته رهبری مردم به آن درجه از بصیرت و بلوغ سیاسی رسیده‌اند که با حضور حداکثری در انتخابات حماسه‌ای رقم زده و فردی اصلح را برای سکان‌داری امور اجرایی کشور برگزینند.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول