اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

رد صلاحیت کاندیداها‏ به معنای نداشتن کفایت نیست

امام جمعه سمنان گفت: رد صلاحیت‏ کاندیداهای انتخاباتی به وسیله شورای نگهبان به معنای نداشتن کفایت نیست و آنها فقط برای آن مسئولیت خطیر حائز شرایط شناخته نمی‏شوند.

رد صلاحیت کاندیداها‏ به معنای نداشتن کفایت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته سمنان اظهار داشت: همه کاندیداهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده‏اند، باید تابع قانون باشند.

وی تصریح کرد: همه باید مقابل قانون سر تعظیم فرود بیاورند و به تصمیم شورای نگهبان در زمینه رد صلاحیت‏ها احترام بگذارند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه همه موظف هستند مقابل تصمیم شورای نگهبان سر تسلیم فرود بیاوردند و از حاشیه‏پردازی و سخن‏پردازی‏های بی‏مورد بپرهیزند، اضافه کرد: شورای نگهبان با استناد تصمیم می‏گیرد و از این رو، همه باید به نتیجه بررسی‏ها احترام بگذارند.

ثبت نام مرحله نخست انتخابات است

امام جمعه سمنان گفت: برگزاری هر انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مراحلی دارد که باید به درستی طی شود.

شاهچراغی ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی را بخش نخست کار دانست و گفت: در ادامه این مسیر، بررسی صلاحیت‏ها باید با شفافیت و به درستی از سوی شورای نگهبان صورت گیرد تا فرد اصلح بتواند بر کرسی مورد نظر تکیه زند.

وی حضور حداکثری مردم را در انتخابات آخرین مرحله از این مسیر دانست و بر لزوم پرشور برگزار شدن دو انتخابات آتی تاکید کرد.

نظام از آرای مردم به خوبی محافظت خواهد کرد

امام جمعه سمنان همچنین گفت: نظام از آرای مردم به خوبی محافظت خواهد کرد و هر چه مردم بپسندند، همان از صندوق بیرون می‏آید.

شاهچراغی افزود: پاسداری از آرای تک تک آحاد جامعه و مردم ایران اسلامی یکی از مهم‏ترین وظیفه‏های شورای نگهبان است و در این راه خطیر، ملت ایران نیز حامی مسئولان خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی و به خصوص استان سمنان علاوه بر حضور پرشور در انتخابات باید قاطعانه از شورای نگهبان حمایت کنند، این نهاد انقلابی را برآمده از متن مردم دانست.

امروز همچنین در آیینی با حضور نمازگزاران روز جمعه در سمنان، حرکت شنیع و هتاکانه وهابیون تکفیری در توهین به ساحت حجربن عدی، از صحابی پیامبر(ص) محکوم شد.

انتهای پیام/2249/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول