اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مسلمانان به هوش باشند/ دشمنان فتنه‏انگیزی مذهبی را دنبال می‏کنند

امام جمعه فیروزکوه گفت: توهین به ساحت صحابی پیامبر اکرم (ص) از سوی دشمنان اسلام، با هدف فتنه‏انگیزی مذهبی اجرایی شده است.

مسلمانان به هوش باشند/ دشمنان فتنه‏انگیزی مذهبی را دنبال می‏کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های نماز عبادی و سیاسی جمعه فیروزکوه با محکومیت توهین به ساحت حجربن عدی از صحابی پیامبر و از یاران نزدیک امام علی(ع) اظهار داشت: این خبر دل عموم مسلمانان جهان به خصوص شیعیان را به درد آورد و احساساتشان را جریحه‏دار کرد.

وی گفت: اگر چه حوادثی از این دست در سنوات دور و نزدیک گذشته نیز اتفاق افتاده و چیز جدیدی نیست؛ اما باز هم باید واکنشی مناسب در مقابل آن داشت.

دنیا با چشم حقیقت به موضوع بنگرد

امام جمعه فیروزکوه افزود: از جمله این اقدامات می‏توان به تهاجم به حرمین عسکریین(ع)، اهانت به بارگاه ائمه بقیع(ع)، حضرت عبدالمطلب، حضرت ابوطالب، حضرت خدیجه(س) و به توپ بستن بارگاه ملکوتی نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد؛ اما امروز این توهین‏ها شکل جدیدی به خود گرفته است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به نبش قبر صورت گرفته در روزهای اخیر و بیرون کشیدن پیکر سالم صحابی پیامبر(ص) تصریح کرد: اگر دنیا با چشم حقیقت به این موضوع بنگرد، حقانیت اسلام و مسلمانان بر همگان روشن و آشکار می‏شود.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‏ها حاکی است پیکر مطهر حجربن عدی کاملاً سالم بوده است و این مهم، خود باطل بودن طرف مقابل را آشکار می‏سازد.

القاعده آلت دست صهیونیست‏هاست

امام جمعه فیروزکوه همچنین افزود: نگاهی به وضعیت امروز کشور سوریه که در آن هر روز خطوط قرمز بیشتری شکسته می‏شود، حاکی از پیگیری اهدافی پلید از سوی معاندان اسلام است.

استیری یادآور شد: دشمنان اسلام و مسلمانان، هدفی جز فتنه‏انگیزی مذهبی را دنبال نمی‏کنند و می‏‏خواهند شیعه و سنی را به جان هم بیندازند.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: به خاک و خون نشاندن سنی‏ها، اندکی پس از این حادثه در یکی از روستاهای سوریه، گواه بر آن است که دست سومی در کار است تا شیعه و سنی را به انتقام‏گیری از یکدیگر ترغیب کند.

مسلمانان وحدت خود را حفظ کنند

وی گفت: امروز گروه القاعده آلت دست صهیونیست‏ها شده است و به فرموده مقام معظم رهبری «هیچ شرکی بالاتر از آن نیست که کسی آلت دست دیگری شود».

استیری خاطرنشان کرد: از این تریبون مقدس، حرکت شنیع و هتاکانه وهابیون تکفیری را به شدت محکوم کرده و مسلمانان را به حفظ وحدت و همدلی دعوت می‏کنیم.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول