اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز نسبت به ناامنی فکری هشدار داد

فراهم‌کنندگان تشنج در انتخابات جزو خائنان به ملت و رهبر هستند

امام جمعه تبریز نسبت به ایجاد ناامنی فکری در انتخابات هشدار داد و گفت: افرادی که بخواهند به هر نحوی زمینه تشنج در انتخابات را فراهم کنند و در میان مردم تفرقه بیندازند جزو خائنان به ملت و رهبر محسوب می‌شوند.

فراهم‌کنندگان تشنج در انتخابات جزو خائنان به ملت و رهبر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با بیان اینکه کشور و ملت بزرگ ایران، با توجه به اهداف و آرمان‌هایی که دارد، نیازمند حماسه سازی و حرکت جهشی در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: به لطف خداوند امسال ملت ایران در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز موفق خواهد شد و آن را به چشم خود خواهد دید.

وی با اشاره به نقش اساسی انتخابات در تجدید حیات کشور و نظام تصریح کرد: حضور مردم در 34 سال اخیر موجب شده روح و نیروی تازه‌ای در کالبد کشور، ملت و انقلاب جاری شود.

خطیب جمعه تبریز حضور مردم در صحنه را عامل قوام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: دشمن با درک همین نکته تلاش می‌کند حضور مردم را کمرنگ و بی‌رونق سازد.

مجتهدشبستری با بیان اینکه مردم آگاه با بصیر و هوشیار ایران اسلامی هرگاه متوجه شوند خواسته دشمن بر چه مبنایی استوار است عکس آن را عمل می‌کنند، گفت: این بار نیز مطمئنا با حضور گسترده، با نشاط و هوشیاری کامل تمام نقش‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات باید مظهر وحدت و انسجام ملی و آرامش باشد، گفت: تنها حضور پرشور در جریان انتخابات کافی نیست بلکه ایجاد ثبات و امنیت و آرامش مهمترین مسئله در این ایام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در شرایط کنونی ایجاد تشنج، درگیری، ناامن کردن فضای انتخابات و ایجاد ناامنی فکری در میان مردم برخلاف مصالح کشور بوده و موجب می‌شود تمام فرصت‌ها برای کشور به تهدید تبدیل شود.

وی با اشاره به حوادث تلخ فتنه 88 گفت: در جریان فتنه 88 غفلت برخی افراد سبب شد خاطر 40 میلیون حماسه ساز انتخاباتی مکدر شده و این حماسه به فتنه‌ای بزرگ تبدیل شود.

خطیب جمعه تبریز از همه آحاد مردم، مسئولان اجرایی و نظارت خواست از تشنج‌آفرینی احتمالی قبل و بعد از انتخابات با تدابیر لازم جلوگیری شود.

مجتهدشبستری تصریح کرد: افرادی که بخواهند به هر نحوی زمینه تشنج در انتخابات را فراهم کنند و در میان مردم تفرقه بیندازند جزو خائنان به ملت و رهبر محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سلامت انتخابات  را از دیگر مولفه‌های حماسه سیاسی اعلام کرد و گفت: در تمام مراحل انتخاباتی باید هیئت‌های اجرایی و نظارتی کمال امانت را رعایت کنند.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: در حماسه سیاسی فرآیند انتخابات باید به نحوی باشد تا شایستگان و صالحان انتخاب شوند و این امر هوشیاری و دقت مردم را می‌طلبد تا موجب حل مشکلات و پیشرفت و توسعه کشور فراهم شود.

با اشاره به حادثه تلخ و غم انگیز تخریب قبر صحابی جلیل القدر حجر بن عدی و اهانت به پیکر آن شخصیت بزرگوار اظهار کرد: این کار توسط تروریست‌های معمولی صورت نگرفته بلکه این فاجعه یکی از نقشه‌های آمریکا برای ایجاد اختلاف‌های مذهبی در بین ملت‌های مختلف است.

مجتهدشبستری افزود: آمریکا تصور می‌کند با اهانت به مرقدهای اسلامی می‌تواند جنگ داخلی در بین مسلمانان ایجاد کند در حالی که در چندین روز اخیر علمای سنی نیز این امر را به شدت محکوم کردند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های اخیر ارتش سوریه، آمریکا را به فکر واداشته تا با کارهای این چنینی قدرت اسرائیل در منطقه را تقویت کند، گفت: از مسلمانان جهان می‌خواهیم مسببان این حادثه را دستگیر کنند تا سوریه و منطقه از لوث این تروریست‌های تکفیری پاک شود.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: آمریکا با این کارها به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی است اما عمر اسرائیل به پایان رسیده است و آمریکا باید آرزوی دوباره زنده شدن این رژیم را به گور ببرد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد.

انتهای پیام/60002/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول