اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

وهابیون دست‌پرورده دشمنان اسلام هستند

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه وهابیون دست‌پرورده دشمنان اسلام هستند، گفت: نبش قبر حجربن عدی و آتش‌ زدن مقبره جعفر طیار یک کار ضد انسانی و به‌ دور از اصول انسانی است.

وهابیون دست‌پرورده دشمنان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه بیان داشت: در سال 88 کشور هزینه‌های زیادی متقبل شد چرا که برخی افراد به قانون پایبند نبودند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر قانونمندی خاطر نشان کرد: در انتخابات و تمام شئون کشور قانون وجود دارد و مر قانون در تعیین صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب ملاک‌هایی برای انتخاب افراد دارند و این ملاک‌ها به‌ تدریج بیان می‌شوند و باید این موضوع را در نظر بگیریم.

علما تعهد، تدین، توان کار و تلاش، مقاومت، مردمی بودن و پایبندی به قوانین را از جمله ویژگی‌هایی دانست که یک کاندید ریاست جمهوری باید داشته باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه اظهار داشت: رئیس جمهور کلید مقدرات سیاسی 75 میلیون نفر را در دست می‌گیرد و باید شخصی انتخاب شود که سراسر وجودش ولایت‌مداری و خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به سال‌روز اعلام موجودیت رژیم غیرقانونی اشغال‌گر قدس در 26 اردیبهشت ماه 1327، تصریح کرد: این روز گرفتاری است و 65 سال است که رژیم اشغال‌گر صهیونیستی منطقه را به آشوب کشیده است.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: انگلستان با کمک سایر مستکبران عالم، این غده سرطانی را در بین کشورهای مسلمان کاشت.

علما با تاکید بر ریشه‌کن کردن این غده سرطانی، مصیبت‌های به‌وجود آمده در منطقه را نمونه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها عنوان کرد و وهابیت و القاعده را دست پرورده اسرائیل و آمریکا برشمرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: وهابیت با دم زدن از اسلام، مسلمانان سوریه را سر می‌برد و به نوامیس آن‌ها تجاوز می‌کند، اما یک گلوله هم به‌ طرف اسرائیل شلیک نمی‌کند.

علما عنوان کرد: چهار مذهب اهل تسنن این اقدامات را قبول ندارند و نبش قبر حجربن عدی و آتش‌ زدن مقبره جعفر طیار یک کار ضد انسانی و به‌ دور از اصول و خصوصیات انسانی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مسلمانان جهان باید بیدار باشند، گفت: وهابیون دست‌پرورده دشمنان اسلام هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب از ماه‌های حرام است و در این ماه عبادت و مناجات ارزش بسیاری دارد.

علما در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: باید اطاعت و بندگی در تمام کارهای آدمی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: انسان وقتی احساس می‌کند بنده خداست، به موقعیت و پست و مقام توجه ندارد و اطاعت از دستورات الهی و خدمت به مردم را در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول