اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر سابق دولت لبنان در گفت‌وگو با فارس:

دوستان دمشق در مقابل حمله به سوریه می‌ایستند

یک وزیر سابق دولت لبنان با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به خاک سوریه، تاکید کرد: بی‌تردید ایران، عراق، روسیه، چین و سایر کشورها در برابر هر گونه جنگی که هدف از آن نابودی نظام سوریه باشد، خواهند ایستاد.

دوستان دمشق در مقابل حمله به سوریه می‌ایستند

«فایز شکر» یک وزیر سابق لبنانی و دبیر ملی حزب بعث عربی سوسیالیسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت اظهارداشت: ناکامی کامل طرح سرنگونی نظام سوریه موجب شد اسرائیل به حمله هوایی به سوریه متوسل شود؛ اقدامی که بی شک بدون پاسخ نخواهد ماند و دمشق در فرصت مناسب به آن واکنش نشان خواهد داد.

طرح اردوغان در سوریه، به بن‌بست رسیده است

وی تاکید کرد: بیش از دو سال است که نقشه آمریکا و اسرائیل و برخی مزدوران عرب و نیز طرح اردوغان در سوریه ناکام مانده و به بن بست رسیده است و در واقع اقدامات آنان چیزی جز خونریزی بیشتر برای سوری ها به ارمغان نیاورده است.

شکر تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا در پی این ناکامی ها و نیز سرازیر کردن مقادیر فراوانی پول و سلاح کشنده به سوریه از تحقق هرگونه نتیجه ای ناتوان ماندند تا جایی که اسرائیل ناچار  به تجاوز به خاک سوریه روی آورد و پیش بینی می شود حملات هوایی آن به سوریه ادامه یابد.

وی تاکید کرد: در این شرایط جنگ در آستانه آغاز است و مردان خدا آماده اند به آن پاسخ دهند.

این وزیر سابق لبنانی در مورد پاسخ سوریه به تجاوزات اسرائیل اظهار داشت: به نظر می رسد سوریه در تلاش برای از بین بردن تنش ناشی از این حملات است و در هر حال باید در انتظار گذر عقربه‌های ساعت بود و با وجود جنگ داخلی در سوریه باید هر احتمالی از جمله آمادگی برای آغاز جنگ را در نظر داشت.

شکر در مورد اینکه در صورت حمله به سوریه موضع مخالفان و ارتش آزاد سوریه چگونه خواهد بود؟ پاسخ داد: خطر مخالفان بیش از خطر صهیونیست ها است زیرا آنان تلاش کردند با کشتار و ویرانی در سوریه روحیه ملت عرب را که تشنه پیروزی در برابر اسرائیل هستند، نابود کنند.

ارتش آزاد به زباله دان تاریخ می پیوندد

وی تاکید کرد: ارتش آزاد سوریه به زباله دان تاریخ می‌رود زیرا چطور می توان آن را ارتش آزاد نامید در حالی که آرزوی حمله اسرائیل به سوریه را در سر دارد و  با هر حمله اسرائیل آن را بزرگنمایی می کند.

این وزیر سابق لبنانی در مورد احتمال بروز جنگی فراگیر با مشارکت ایران و سایر کشورها گفت: در این صورت ما با جنگ گسترده و فراگیری روبه رو خواهیم بود و همانطور که سید حسن نصرالله دبیر کل لبنان اظهار داشت سوریه دوستانی دارد که آن را تنها نخواهند گذاشت.

وی در توضیح این مطلب افزود: سخنان نصرالله در این خصوص معانی زیادی دارد  و بی تردید ایران، عراق و روسیه و چین و سایر کشورها در برابر هرگونه جنگی که هدف از آن نابودی نظام سوریه باشد، خواهند ایستاد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول