اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنار تیم‌های مطرح کشور

حریفان قم در لیگ جودو کشور مشخص شدند

جودوکاران آینده دار قمی حریفان خود را در مسابقات نخستین دوره لیگ جودو قهرمانی نونهالان کشور شناختند.

حریفان قم در لیگ جودو کشور مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با تصمیم فدراسیون جودو و کوراش کشورمان و به منظور رشد و توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی در نقاط مختلف کشور و همچنین شناخت و پرورش استعدادهای قهرمانی جودو، نخستین دوره لیگ رده سنی نونهالان جودوی کشور از امسال برگزار می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جودو در بخش قهرمانی تنها اختصاص به چند استان پیدا کرده و سایر استان‌ها از جمله قم در بخش مبارزه فروغی ندارند و در تیم ملی هم نتوانسته‌اند سهمیه‌ای را به خود اختصاص بدهند، اما با برگزاری لیگ نونهالان، بنا بر این است که تمام استان‌ها از رده‌های سنی پایه گام در مسیر تربیت و پرورش قهرمانان آینده جودو کشور بگذارند.

به همین منظور نخستین دوره مسابقات لیگ جودو نونهالان در شش گروه با تصمیم مسئولان فدراسیون به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی فدراسیون جودو و کوراش کشورمان، جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی این دوره از رقابت‌ها نیز با حضور مسئولان فدراسیون جودو و برخی نمایندگان استان‌ها در محل سازمان لیگ برگزار و تمام استان‌ها به شش منطقه تقسیم شدند.

بر اساس تصمیم گرفته شده، هر جودوکار تنها می‌تواند در مسابقات درون استانی و منطقه‌ای شرکت کند، ضمن اینکه استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، همدان، فارس، کرمان و خراسان شمالی به عنوان مرکز مناطق شش‌گانه انتخاب شده و روسای هیئت‌های این استان‌ها نیز مسئولیت برگزاری لیگ را در آن مناطق بر عهده خواهند داشت.

تصمیم دیگر در خصوص نحوه برگزاری مسابقات نخستین دوره لیگ جودو رده سنی نونهالان کشور این است که مسابقات در 9 وزن برگزار شود و تیم‌ها برای این منظور تا 15 خردادماه برای آمادگی خود برای حضور در این رقابت‌ها را به مسئول منطقه اعلام کنند.

بر اساس قرعه کشی صورت گرفته در فدراسیون جودو و کوراش کشورمان، تیم‌های شرکت کننده در شش گروه جای دارند و تیم نونهالان هیئت جودو استان قم نیز در گروه سوم مقدماتی باید در کنار تیم‌های همدان، کردستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه برای صعود تلاش کند.

میزبان رقابت‌های مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات لیگ جودو رده سنی نونهالان کشور در گروهی که تیم هیئت قم نیز در آن قرار دارد به هیئت جودو و کوراش استان همدان سپرده شده است و مسابقات در فصل تابستان به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/78002/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول