اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله شمال‌غرب:

عده‌ای ولایت را منهای عدالت می‌خواهند

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله شمال‌غرب گفت: جریان ولایت منهای عدالت نیز در عصر حاضر مثل برخی از جریان‌های سنتی است که ولایت را قبول دارند اما اصلا موافق عدالت نیستند.

عده‌ای ولایت را منهای عدالت می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند حجت‌الاسلام روح‌الله بجانی در نخستین  نشست حزب‌الله مرند مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مرند با اشاره به جایگاه حزب‌الله در قرآن اظهار کرد: کسانی که از پیامبر و اولیایش اطاعت کنند چون آنان حزب‌الله هستند غالبند و اگر در این اطاعت‌پذیری باشند غلبه‌شان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه در همین چند سال دیدیم که برخی از مسئولان حزب اللهی چون در ادامه کار اطاعت پذیریشان ضعیف شد پیروزی‌های بسیاری را از دست دادند.

بجانی با اشاره به اینکه حزب‌الله هرگز سستی به خود راه نداده، در راه خدا جهاد کرده و از مشکلات نترسیده دگرگونی‌ها را از خود آغاز می‌کنند، اظهار کرد: طبق فرموده امام علی (ع) حزب‌الله دست به ریشه محکم الهی زده و صفوف خود را محکم و نیروهای خود را بسیج می‌کند و نیات را خالص کرده  و مطمئن هستند دشمن هر قدر هم قوی باشد و یاران  اندک،  باز با توکل به خدا پیروز خواهند بود.

وی ادامه داد: حضرت آقا چنانچه صریحا فرمودند، از جوانان حزب‌اللهی حمایت کرده و آنان را فرزندان خود می‌دانند، اما در جریان قم و مرقد مطهر امام خمینی (ره)، آقا مخالفت صریح خود را بیان داشتند که برای عدم تکرار چنین اشتباهاتی، باید حزب‌الله سازماندهی شود تا منظم و طبق برنامه در خط مقدم قرار گیرید.

بجانی افزود: الآن در کل جهان تنها یک مملکت و حکومت پرچم شیعه را به اهتزاز در آورده  و باید این پرچم  حفظ شود اینک ما باید علمدار عاشورای فعلی که در این جریان،  فرمانده قرار گرفته است را یاری کنیم تا اینکه تا زمان آمدن حسین زمان، این علم حفظ شود.

وی با اشاره به گفتمان عدالت گفت: در حال حاضر دو گفتمان پیشرفت و گفتمان عدالت مطرح شده و  عده‌ای می‌گویند باید با عدالت و توزیع عادلانه فرصت‌ها پیشرفت کرد و عده‌ای می‌گویند باید با تخصیص فرصت‌ها برای نخبگان پیشرفت کنند و سپس عدالت را پیگیری کنند.

بجانی در خصوص جریان عدالت‌خواه گفت: عده‌ای فقط عدالت را قبول دارند و عدالت را منهای ولایت می‌خواهند، مثل خوارج که با تشخیص خود عدالت را می‌خواستند و ولایت را قبول نداشتند و چون با تشخیص خویش پیگیر عدالت بودند به نقطه‌ای رسیدند که عدالت را در کشتن ولی خدا دیدند و این بزرگ‌ترین کج فهمی در تاریخ اسلام بود.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگر ولایت را منهای عدالت می‌خواهند مثل طلحه و زبیر که علی (ع) را می‌خواستند و دوست داشتند اما منهای عدالت تا علی (ع) عدالت را پیاده کرد شدند دشمن علی و  عده‌ای نه عدالت را قبول داشتند نه ولایت را، مثل جریان معاویه بن ابوسفیان و عده‌ای هم عدالت را می‌خواستند و هم ولایت را مثل مالک اشتر، عمار یاسر ، سلمان و ابوذر.

بجانی با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم گفت: این دولت خدمات ارزند‌ه‌ای انجام داده ولی متاسفانه چون با تشخیص خود به دنبال عدالت رفتند به عدالت منهای روحانیت رسیدند و این انحرافی است که انتظار می‌رود رئیس جمهور دقت بیشتری کنند.

وی افزود: جریان ولایت منهای عدالت نیز در عصر حاضر مثل برخی از جریان‌های سنتی است که ولایت را قبول دارند اما اصلا موافق عدالت نیستند.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله شمال‌غرب کشور گفت: جریان ضدعدالت و مخالف ولایت، مثل جریان فتنه و نفاق است که چون ما حزب‌اللهی‌ها بعد از فتنه کوتاهی کرده‌ایم، اینک آمده‌اند و برای رئیس جمهور شدن شرط و شروط می‌گذارند، اینها جریان نفاقند، نه عدالت را قبول دارند نه ولایت را که  نباید اجازه بدهیم تا این‌ها بار دیگر فرصت توطئه پیدا کنند.

انتهای پیام/60002 /غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول