اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور دماوند:

دانشگاهیان به مدیریت زمان بیشتر توجه کنند/ اهداف کاری درجه‏بندی شود

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور دماوند با بیان اینکه دانشگاهیان باید به مدیریت زمان بیشتر توجه کنند، گفت: اهداف کاری در دانشگاه باید درجه‏بندی شود.

دانشگاهیان به مدیریت زمان بیشتر توجه کنند/ اهداف کاری درجه‏بندی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور دماوند، حسین‏علی ذوالفقاری در کارگاه مدیریت زمان ویژه کارکنان دانشگاه پیام‌نور دماوند ضمن اشاره به اهمیت وقت و زمان و برشمردن راه‏های چگونگی مدیریت زمان در سازمان، مسائلی نظیر چگونگی استفاده از کوتا‏‏ه‏ترین زمان و حصول بهترین نتیجه ممکن، مثبت‏اندیشی در مدیریت زمان، تعیین اهداف معقول برای زمان مربوط به کار خاص، درجه‏بندی و فهرست‏بندی کار و ... را مطرح و پیرامون آن توضیحات ارزشمندی ارائه کرد.

وی احترام گذاشتن به وقت، در نظر گرفتن چارچوب خاص برای کارهای روزانه، تهیه جدول و لیست برای امور مربوط به حوزه کاری، برنامه‏ریزی کوتاه‏ مدت، میان ‏مدت و بلند مدت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه برای حوزه کاری در سازمان را از راه‏های مدیریت بهینه زمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب دانست.

همچنین در این کارگاه، اتخاذ تصمیم جدی برای آغاز کار، در اختیار داشتن کتاب یا آیین‏نامه و بخشنامه‏های مربوط به حوزه کاری، سنجش پیشرفت کاری، پیش بردن منظم کارهای روزمره، انعطاف‏پذیری در برنامه‏ریزی و امتیازدهی به خود در کار و ثبت روزانه اطلاعات کاری مطرح شد.

در ادامه به بیان مسائلی نظیر یادداشت کردن کارهای روزانه، اهمیت دادن به فضای محل کار خود  اعم از نظافت، نظم و ترتیب، شلوغ نبودن میز کار و ...، استفاده بهینه از تجهیزات اداری، مراقبت  و حساسیت ویژه نسبت به حساب‏های دفتری، استفاده از قفسه‏های بایگانی با تعریف بایگانی جاری، نیمه جاری و راکد و انجام به‏موقع هر کار  و... به عنوان راه‏های اثربخش در مدیریت زمان مطرح شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور دماوند همچنین به این نکته اشاره کرد که سنجش کارایی خود در هفته، بررسی کارهای انجام شده در روز، بهینه کردن امور با انتخاب روش‏های بهتر، استراحت کوتاه مدت بعد از هر دو ساعت انجام کار، افزایش آگاهی نسبت به حوزه کاری، طبقه‏بندی نامه‏های اداری و همچنین کارهای روزانه به عادی، فوری، خیلی فوری و آنی از عوامل موثر در مدیریت زمان است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: کلیه موارد مطرح شده قابل اجرا و برنامه‏ریزی در خانواده نیز هست و می‏توان با استفاده از روش‏های ذکر شده و مدیریت مناسب زمان در خانواده شاهد رشد و بالندگی و موفقیت آن بود.

انتهای پیام/2568/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول