اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعه با منتظران

کتاب العبقرى الحسان به تبیین موضوع دوران غیبت می‌پردازد

کتاب العبقری الحسان نوشته آیت‌الله نهاوندی است که به تبیین موضوعاتی همچون ولادت، دوران غیبت، اثبات وجود حضرت، بشارات ظهور و علائم انتظار و منتظران می‌پردازد.

کتاب العبقرى الحسان به تبیین موضوع دوران غیبت می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب نفیس «العبقرى الحسان فى احوال مولانا صاحب الزمان علیه‏السلام» اثر گران‏مایه و پرارزش علامه کبیر، مرحوم آیت‌الله‏ شیخ على‏اکبر نهاوندى است. ایشان فرزند مرحوم شیخ حسین نهاوندی خراسانی است که در سال 1278 هجری قمری برابر با سال 1238 هجری شمسی در شهرستان نهاوند دیده به جهان گشود.

آیت‌الله نهاوندی بیشتر عمرش را به نگارش کتاب سپری کرد و در طول عمر بابرکت خود، حدود 30 کتاب در موضوعات روایی، معارف اهل بیت و شرح بر ادعیه تألیف کرد. این کتاب یکى از تألیفات آن مرد بزرگ است که در 9 جلد توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر از پنج بخش تشکیل شده است که به آن اشاره می‌کنیم.

بخش اول: الرفرف الأخضر فی بشارات ظهور الحجّة المنتظر، «پرچم سبز در بشارات ظهور حضرت ولى عصر علیه‏السلام»

بخش اول این کتاب مشتمل بر آیات قرآن و سایر کتب آسمانى و نیز پاره‏اى از اقوال کاهنان و ساحران و نیز احادیث نبوى و اخبار وارد شده از ائمه بزرگوار در بشارات ظهور امام زمان عجل الله فرجه است.

بخش دوم: المسک الأذفر فی ولادة الحجّة المنتظر، «مشک خوش‏بو درباره ولادت و معجزات حضرت ولى عصر علیه‏السلام»

یکی از عقاید اهل سنت در موضوع امام زمان اعتقاد به متولد نشدن حضرت تاکنون است. در این بخش نام 45 نفر از علماى اهل سنت که قائل به تولد و حیات آن بزرگوار هستند، آمده است.

بخش سوم: الصبح الأسفر فی إثبات مهدویّة الحجّة المنتظر، «صبح روشن در اثبات مهدویت حضرت ولى عصر علیه‏السلام»

این بخش شامل تعیین شخص شخیص حضرت مهدى علیه‏السلام و پاسخ به چند اشکال وارده بر وجود، غیبت و سایر خصوصیات آن بزرگوار است و در این بخش احوال معمرین و غیبت‏هاى انبیاى عظام از قوم خود یادآور شده است.

بخش چهارم: الیاقوت الأحمر فی من رأى الحجّة المنتظر، «یاقوت سرخ در بیان افرادى که مفتخر به رؤیت لقاى حضرت ولى عصر علیه‏السلام شده‏اند»

در این بخش نام هزار نفر از کسانى که به هر نحوى از هنگام تولد تا زمان مؤلف، توفیق دیدار آن عالمیان را یافته‏اند، ذکر شده است.

بخش پنجم: النجم الأزهر فی علائم ظهور الحجّة المنتظر؛ «ستاره درخشان در علایم ظهور حضرت ولى عصر علیه‏السلام»

شامل مدح انتظار فرج و علایم ظهور است و نیز میراث انبیا و معصومینى که با آن حضرت است، ذکر شده و شرح حال آن بیان شده است.

کتاب العبقرى الحسان فى احوال مولانا صاحب الزمان علیه‏السلام از منشورات انتشارات مسجد مقدس جمکران است که علاقمندان برای تهیه آن می‌توانند به غرفه این ناشر، در راهرو 11 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین فروشگاه‌های کتاب در سطح مسجد مقدس جمکران مراجعه کنند.

انتهای پیام/78009/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول