اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند پیشنهاد داد

«کار، کار، تا خودکفایی» شعار امسال شود/ تحقق پیام حماسه اقتصادی نیازمند توجه کارگران است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تحقق «پیام» حماسه اقتصادی نیازمند توجه کارگران است، پیشنهاد داد تا «کار، کار، تا خودکفایی» شعار امسال برای رسیدن به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شود.

«کار، کار، تا خودکفایی» شعار امسال شود/ تحقق پیام حماسه اقتصادی نیازمند توجه کارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در دیدار با شماری از کارگران شرق استان تهران اظهار داشت: امسال که سال حماسه اقتصادی است و با توجه به اینکه در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، باید به قشر کارگر در جامعه ایرانی بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: کارگران می‏توانند به عنوان پیشگامان عرصه حماسه اقتصادی مطرح باشند و از این رو، گرامیداشت هفته کارگر و پرداختن به کارگران در همه روزهای سال در حقیقت ضامن تامین استقلال همه‏جانبه و دفع سلطه ابرقدرت‏های جهانی است و باید به آن همواره بها داده شود.

نگاه اسلام به کارگر بسیار زیباست

امام جمعه دماوند گفت: کشوری که بخواهد حماسه‏ساز اقتصادی باشد، باید هر روز را روز کارگر بداند و وقت زیادی را به این امر اختصاص دهد.

علاءالدینی اضافه کرد: 11 اردیبهشت فقط نمادی برای تعظیم کارگران است وگرنه برای مسئولان کشور، کارگران ارزش و مقامی والایی دارند که هر روز سال باید از آنها تقدیر شود.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به کارگر بسیار زیباست و او را «مجاهد فی سبیل‏الله» می‏داند و اثرات عرق کارگر را به قطرات خون شهید تشبیه می‏کند و اهل بیت (ع) نیز خودشان با کارگران همراه بودند.

امام جمعه دماوند افزود: امیرالمومنین (ع) قنات حفر و آن را برای مردم مستضعف و زائران خانه خدا وقف می‏کردند و در روایت آمده است حتی روزی که با حضرت علی (ع) بیعت شد، ایشان بیل و کلنگ را از خود جدا نکرد و کار فیزیکی را کنار نگذاشتند.

روز کارگر را نباید فقط مختص کارگران دانست

امام جمعه دماوند گفت: روز کارگر را نباید فقط مختص کارگران دانست؛ بلکه این روز متعلق به همه ملت ایران است؛ چراکه حیات یک ملت مرهون دستان توانمند کارگران است.

علاءالدینی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام که بزرگ‏ترین انسان کامل روی کره خاکی است، پشت دست کارگر را بوسه نمی‏زند بلکه کف دست آنها را می‏بوسد و این، خود یک پیام دارد.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام می‏خواهد اعلام کند که مدال افتخار اسلام به کار است و کف دست کارگر که جایگاه و علامت تاثیر کار محسوب می‏شود، برای ائمه اطهار (ع) ارزش و منزلت والایی دارد.

امام جمعه دماوند افزود: دستان پینه بسته کارگران ارزش یک ملت تلقی شده و باعث تحقق حماسه اقتصادی می‏شود.

نیاز امروز به کار بیش از گذشته است

امام جمعه دماوند همچنین گفت: نیاز امروز به کار بیش از گذشته است؛ چراکه در سال‌جاری قصد کرده‏ایم تا در عرصه اقتصادی، حماسه‏ساز باشیم؛ به همین خاطر، باید بیشتر کار کنیم.

علاءالدینی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) نیز در این زمینه فرمودند که اگر ملت ما بخواهد در انقلاب پیروز شود، باید دست از آستین دربیاورد و به کار بپردازد.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی، باید از متن دانشگاه تا بازار، کارخانه تا مزارع و باغستان‏ها آنقدر کار ایجاد شود تا خودکفایی به دست آید.

امام جمعه دماوند گفت: امروز اگر می‏خواهیم حماسه اقتصادی را در کشورمان شاهد باشیم، باید «کار، کار، تا خودکفایی» شعار ما شود و در عمل نیز آن را به کار بندیم.

انتهای پیام/2568/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول