اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرزی از درخواست آمریکا برای حفظ پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان خبر داد

رئیس‌جمهور افغانستان ضمن اعلام خبر تمایل آمریکا برای حفظ ۹ پایگاه در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ اعلام آمادگی کرد در صورتیکه آمریکا ضمانت امنیتی و اقتصادی به کابل دهد، اجازه حفظ این پایگاه‌ها در افغانستان را به آنها می‌دهد.

کرزی از درخواست آمریکا برای حفظ پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان خبر داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «حامد کرزی»، رئیس‌جمهور افغانستان روز پنجشنبه، اعلام کرد که آمادگی دارد به آمریکا اجازه دهد بعد از عقب‌نشینی کامل نیروهای نظامی در پایان سال 2014، 9 پایگاه خود را در افغانستان حفظ کند.

وی در مراسمی در دانشگاه کابل ضمن آنکه به آمریکا اجازه می‌دهد بعد از سال 2014، 9 پایگاه خود در افغانستان را حفظ کند، گفت که آمریکا باید ابتدا ضمانت امنیتی و اقتصادی به افغانستان بدهد.

کرزی تصریح کرد که وقتی آمریکا ضمانت امنیتی و اقتصادی به افغانستان دهد، کابل نیز برای امضای قرارداد حفظ 9 پایگاه واشنگتن در افغانستان آمادگی دارد.

بر اساس این گزارش، طبق گفته‌های کرزی، آمریکا می‌خواهد پایگاه‌های خود در کابل، هرات، هلمند، شنداد، گردز، مزار، جلال آباد، قندهار و بگرام را حفظ کند.

رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد که از آمریکا می‌خواهد برای آوردن امنیت به افغانستان، تقویت نیروهای امنیتی افغان و وعده پیشرفت اقتصادی طولانی مدت متعهد باشد.

مقامات آمریکایی درباره این گزارش اظهار نظری نکرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول