اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هر 2 رشته آزاد و فرنگی

کشتی‌گیران قمی حریفان خود را در جام استان برتر شناختند

حریفان تیم‌های سه رده سنی کشتی فرنگی و آزاد استان قم در مسابقات کشتی جام استان برتر کشور مشخص شدند.

کشتی‌گیران قمی حریفان خود را در جام استان برتر شناختند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به منظور رشد و توسعه بیش از پیش کشتی در هر دو رشته آزاد و فرنگی در نقاط مختلف کشور، فدراسیون کشتی امسال در نظر دارد برای نخستین بار مسابقات تیمی قهرمانی کشور را با عنوان جام استان برتر برگزار کند.

به همین منظور از استان‌های مختلف کشتی کشور برای حضور در این جام دعوت به عمل آمده است و گروه بندی هیئت‌های استانی برای شرکت در رقابت‌های جام استان برتر که طبق برنامه اعلامی در تقویم سال 1392 فدراسیون کشتی به انجام خواهد رسید،‌ مشخص شد.

با توجه به انجام قرعه‌کشی این مسابقات در فدراسیون کشتی، گروه‌بندی این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان رشته آزاد به شکلی انجام شد که بر اساس آن تیم‌ها در چهار گروه تقسیم‌بندی شدند و تیم کشتی آزاد بزرگسالان قم در گروه دوم در کنار تیم‌های لرستان، فارس، کردستان، اردبیل، قزوین، گلستان و مرکزی قرار گرفت.

کشتی‌گیران فرنگی‌کار رده سنی بزرگسالان قم حریفان خود را در این رقابت‌ها شناختند در حالی که تیم هیئت کشتی قم در گروه دوم مقدماتی در کنار تیم‌های هرمزگان، ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

با توجه به نبوغ و استعدادی که کشتی‌گیران قمی در رده‌های سنی پایه مسابقات اخیر قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی از خود نشان دادند و سهم کشتی قم در تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان افزایش یافت، هیئت کشتی قم تیم‌های نوجوانان و جوانان هر دو رشته آزاد و فرنگی را نیز به رقابت‌های جام استان برتر کشور اعزام می‌کند.

این در حالی است که کشتی‌گیران جوان قم در رشته کشتی آزاد مسابقات جام استان برتر کشور که امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود باید در گروه چهارم مقدماتی با حریفانی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان به رقابت بپردازند.

در رده سنی جوانان رشته فرنگی مسابقات کشتی جام استان برتر نیز تیم هیئت کشتی قم با تیم‌های اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، البرز، قزوین، گلستان و گیلان در گروه دوم مقدماتی قرار گرفته است و برای صعود به مرحله بعد تلاش خواهد کرد.

در رشته کشتی آزاد رده سنی نوجوانان جام استان برتر، کشتی‌گیران قمی با تیم‌های خراسان رضوی، مرکزی، همدان، فارس، زنجان، اصفهان و کرمان در گروه دوم هم‌گروه هستند، ضمن اینکه کشتی‌گیران فرنگی‌کار نوجوان نیز در گروه اول جام استان برتر کشتی کشور، با تیم‌های خوزستان، مازندران، لرستان، فارس، تهران، توابع تهران و کردستان مسابقه می‌دهند.

انتهای پیام/78002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول