اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمعیت دوستی سوریه‌-‌روسیه در گفت‌وگو با فارس:

توافق روسی‌-‌آمریکایی آخرین فرصت برای معارضان سوریه است

توافق روسی‌-‌آمریکایی فرصت مهمی برای همه طرف‌هاست تا با یکدیگر برای حفظ کشور و ملت سوریه اقدام کنند و این توافق را باید تنها فرصت باقی مانده برای معارضانی دانست که ادعا می‌کنند در پی یافتن راه حلی برای بحران سوریه هستند.

توافق روسی‌-‌آمریکایی آخرین فرصت برای معارضان سوریه است

«یاسر حوریه»، عضو کمیته گفت‌وگو ملی و رئیس جمعیت دوستی سوریه‌ -‌ روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق گفت که دیدار «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با همتای آمریکایی‌اش «جان کری» از حیث طرح قضایا و مسائلی که به بحران سوریه خدمت کند و موجب دستیابی به راه حل سیاسی برای حل این بحران براساس توافقنامه ژنو شود که رهبران سوریه بر آن توافق دارند، را باید مثبت ارزیابی کرد.

حوریه تاکید کرد: توافق برسر برگزاری کنفرانسی بین المللی که تمام طرف‌های درگیر در بحران سوریه در آن حضور داشته باشند را باید بیانگر رسیدن قدرت‌های بزرگ به این درک و دریافت دانست که راه حل سیاسی بهترین راه حل برای حفظ کشور سوریه و توقف اقدامات و فعالیت‌های مسلحانه و وارد شدن به روند سیاسی است که حکومت موقت مورد توافق برسر آن با توجه به اختیاراتی که به آن داده می‌شود، آن را هدایت و براساس آن آینده سیاسی سوریه را ترسیم خواهد کرد.

حوریه ادامه داد: ادامه اوضاع کنونی تنها بر درد و رنج و مصایب مردم سوریه خواهد افزود و منجر به گسترش دایره خشونت‌ها و افزایش حضور جهادی‌های تکفیری عضو القاعده در سوریه خواهد شد.

عضو کمیته گفت‌وگو ملی سوریه افزود: این توافق نظر با دیدگاه سوریه برای دستیابی به راه حل و موافقت پیشاپیش آن با قطعنامه ژنو و بندهای آن مطابقت و همخوانی دارد و آنچه هم اکنون مورد نظر است، اقدام سریع برای قانع کردن جریان‌ها و نیروهای معارض از هر طیفی چه در داخل و چه در خارج با این موضوع است که گزینه نظامی به سود آنها نبوده و تنها راه حل و گزینه سیاسی است که می‌تواند این بحران را به پایان برساند.

حوریه همچنین این توافق نظر را فرصتی مهم برای همه طرف‌ها به شمار آورد تا با همکاری با یکدیگر برای حفظ کشور سوریه و حمایت از مردم آن اقدام کنند و این باید تنها گزینه مورد نظر برای همه طرف‌ها باشد.

وی در ادامه افزود: هرکس ورود و پیوستن به روند سیاسی را مشروط به شروط پیشاپیش کند، در واقع درپی از بین بردن فرصت گفت‌وگو و مذاکره و عدم دستیابی به راه حل سیاسی است.

حوریه تاکید کرد که بدون تردید این افراد مسئول تمام مصایب و درد و رنج‌هایی خواهند بود که مردم سوریه با آن مواجه هستند، همچنین خرابی و ویرانی است که کشور با آن مواجه است و سلاحی است که به روی دولت برداشته می‌شود و چنین افرادی در این قضیه جز شکست و ناکامی راه نخواهند برد، به ویژه آنکه مردم سوریه هیچ‌گاه پذیرای تکفیری‌ها و سلفی‌ها نخواهند بود که تنها مجری طرح‌های القاعده در کشور سوریه هستند و درپی تحقق اهداف این سازمان تروریستی در سوریه می‌باشند.

وی خطاب به معارضان سوری گفت که اگر واقعا درپی حل بحران سوریه از طریق عقل و منطق هستند و مدعی هستند که می‌خواهند سوریه را به ساحل امن و امان سوق دهند، هم اکنون فرصت برای گفت‌وگو و مذاکره فراهم است.

انتهای پیام//ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول