اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی:

میدان مالای انزلی بازسازی می‌شود

شهردار بندر انزلی از بازسازی نرده‌های بلوار قدس و میدان زیبای مالای این شهر خبر داد و گفت: میدان مالای انزلی باید چشم‌اندازهای گذشته را به دست آورد و چشم‌ها را خیره کند.

میدان مالای انزلی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی سید تقی موسویان امروز در جلسه شهرداری این شهر با اشاره به اقدام‌های شهرداری انزلی در راستای بازسازی نرده‌های حاشیه بلوار قدس، اظهار کرد: برای زیباسازی و مرمت مبلمان شهری اقدام به بازسازی نرده‌های حاشیه بلوار قدس انزلی شده است.

وی افزود: نرده‌های بلوار قدس بندرانزلی که در سال 72 جمع‌آوری شده و مورد بازسازی قرار گرفته بود به دلیل فرسایش و تخریب بخش‌هایی از آن و کوتاه بودن ارتفاع نرده مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کرد.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل نرده‌های مذکور از طریق بخش‌خصوصی جمع‌آوری شد و با همان طرح قبلی و افزودن سکوی 40 سانتی‌متری در بخش زیرین آن مانند نرده‌های محوطه شهرداری مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی تخریب دیواره نرده‌ای بلوار قدس را مورد اعتراض مردم دانست و تصریح کرد: اعتراض‌های با این تصور بود که یک بنای تاریخی ساخته شده مورد تخریب قرار گرفته است در حالی که این سازه در سال 72 توسط شهرداری کاملاً تخریب و دوباره بازسازی شده بود.

موسویان خاطرنشان کرد: بار دیگر شهرداری بندرانزلی برای زیباسازی نمای بیرونی بلوار قدس و زیباسازی مبلمان شهری نسبت به انجام این پروژه اقدام کرده است.

وی درباره بازسازی المان میدان مالای انزلی بیان کرد: شهرداری پس از بررسی‌های کارشناسی و با همکاری طراح سازه با تعمیرات اساسی اسکلت و پروفی‌های سازه میدان مالا که به دلیل فرسایش و رطوبت بالا کاملاً دچار فرسایش و پوسیدگی شده بود را بازسازی می‌کند.

شهردار انزلی، افزود: تمام اسکلت پوسیده المان میدان مالا که یکی از نمادهای زیبای گیلان محسوب می‌شود را خارج کرده و نسبت به بازسازی اسکلت جدید اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله جوشکاری و بازسازی اسکلت میدان مالا به پایان رسیده است، متذکر شد: اکنون این میدان در مرحله تعمیر لوله‌ها و فواره‌ها قرار دارد.

موسویان، تعمیر و ترمیم اساسی المان میدان مالا و رنگ‌آمیزی و نورپردازی حرفه‌ای آن را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد. المان زیبای میدان مالای انزلی باید چشم‌انداز گذشته خود را به دست آورد و چشم‌ها را خیره کند.

انتهای پیام/2300/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول