اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

رئیس کمیته امور دینی روسیه:

آمریکا، آسیای مرکزی را در مقابل چین قرار می‌دهد

سیاستمدار برجسته روس معتقد است، آمریکا با قرار دادن کشورهای آسیای مرکزی در مقابل چین، منطقه را به محل تقابل غرب و شرق تبدیل کرده است.

آمریکا، آسیای مرکزی را در مقابل چین قرار می‌دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، "حیدر جمال" سیاستمدار برجسته روس و رئیس کمیته امور دینی روسیه در مصاحبه با پایگاه خبری کانیوز، قزاقستان اظهار داشت که آمریکا بطور هدفمند کشورهای آسیای مرکزی را در مقابل چین قرار می‌دهد.

به عقیده وی، منطقه آسیای مرکزی کلید مقابله چین و غرب است.

حیدر جمال، در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی تاجیکستان را چگونه می‌بینید، اظهار داشت که همه چیز بستگی به ادامه تنش میان چین و آمریکا دارد. رهبران آیای مرکزی همان رهبران حزب کمونیست هستند که در حال حاضر کشورها را اداره می‌کنند. آنها تحت هیچ شرایطی کشورشان را در مقابله با چین قرار نمی‌دهند و تنها آمریکا این موقعیت را به نفع خود تغییر می‌دهد.

رئیس کمیته امور دینی روسیه، کشورهای آسیای مرکزی را با توجه به نزدیکی این منطقه با کشورهای مهمی همچون، ایران روسیه، افغانستان و پاکستان؛ میدانی سرنوشت ساز برای مقابله با قدرت‌های جهانی دانست.

حیدر جمال در ادامه با اشاره به خروج نیروهای نظامی از افغانستان تصریح می‌کند که این موضوع می‌تواند بهانه‌ای برای هر نوع تحریک برای کشورهای همسایه باشد و خبری از امنیتی شکننده در 2 سال آینده می‌دهد.

به نظر حیدر جمال آمریکا و متحدانش می خواهند، نفوذ چین را در آسیای مرکزی خنثی کنند و برای رسیدن به این هدف در وهله اول باید نفوذ روسیه و در وهله دوم هم بایستی نفوذ ایران را خنثی کنند.

رئیس کمیته امور دینی روسیه در پایان خاطرنشان کرده است، البته که روسیه هم منافعی در آسیای مرکزی داردو تا زمانیکه به عنوان یک عامل در منطقه حضور دارد به آمریکا این اجازه را نخواهد داد تا برنامه‌های خود را اجرا کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول