اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: نیروهای ائتلاف موفقیتی در مبارزه با تروریسم در افغانستان نداشته‌اند

رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت موسوم به آیساف موفقیتی در مبارزه با تروریسم در افغانستان به دست نیاورده‌اند.

پوتین: نیروهای ائتلاف موفقیتی در مبارزه با تروریسم در افغانستان نداشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بی‌توجهی نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان، موسوم به آیساف به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان انتقاد کرده است.

بنا به گزارش راشاتودی، آقای پوتین گفته نیروهای آیساف تقریباً هیچ کاری برای ریشه‌کن کردن تولیدات مواد مخدر در افغانستان انجام نداده‌اند و مشکلات قاچاق مواد مخدر احتمالاً در آینده نزدیک وخیم‌تر خواهند شد.

پوتین این اظهارات را در جلسه شورای امنیت روسیه مطرح کرده است.

نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت (آیساف) هیئتی امنیتی است که به سرپرستی ناتو از سال 2001 عازم افغانستان شده است. نیروهای آیساف از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و چندین کشور دیگر هستند اما استخوان‌بندی این ائتلاف را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور روسیه گفت: «تمامی شواهد حاکی از آن هستند که وضعیت در افغانستان در کوتاه‌مدت بدتر خواهد شد.»

وی افزود: «این ائتلاف خارجی که شاکله آن را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهند هنوز پیشرفتی در مبارزه با مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی نداشته‌اند. این در حالی است که فعالیت آنها اخیراً افزایش یافته است.»

پوتین همچنین ضمن انتقاد از افزایش قاچاق مواد به خاک کشورش از بی‌توجهی آیساف به رشد تولیدات مواد مخدر در افغانستان هم انتقاد کرده و گفته نیروهای این ائتلاف به طرح روسیه برای حل این مشکل توجهی نکرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول