اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کامرون برای مذاکره درباره تحولات دمشق راهی روسیه می‌شود

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد به زودی راهی روسیه خواهد شد تا با مقامات این کشور در خصوص تحولات دمشق گفت‌وگو کند.

کامرون برای مذاکره درباره تحولات دمشق راهی روسیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد به شهر «سوچی» در روسیه سفر خواهد کرد تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور درباره درگیری‌های سوریه گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین گفت: «نیاز جدی وجود دارد تا مذاکرات مناسبی برای اعمال فشار در جهت اجرایی شدن انتقال سیاسی صورت گرفته  و این درگیری‌ها را به اتمام برساند.»

وی افزود: «من روز جمعه به سوچی پرواز خواهم کرد تا با پوتین دیدار و با وی درباره این موضوع صحبت کنم.»

انگلیس از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه در سال 2011 مانند برخی از دیگر کشورهای غربی از دخالت نظامی در این کشور حمایت کرده است. مسکو، در مقابل، بر راه حلی برآمده از تصمیم مردم برای آینده سوریه تأکید کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی بوده است. خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور به کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله نیروهای امنیتی و نظامی این کشور منجر شده است.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور طراحی می‌شوند. گزارش‌های زیادی هم نشان می‌دهند شمار زیادی از مخالفان درگیر با دولت دمشق اتباع خارجی هستند.

گزارش‌‌هایی از نشریه انگلیسی ایندیپندنت در اسفندماه سال گذشته نشان داد بیش از 100 شبه نظامی جوان از انگلیس راهی  سوریه شده‌اند و این رقم همچنان رو به افزایش است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول