اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد

به کارگیری تکنولوژی نوین راهبرد جدید اقتصادی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم توجه به ظرفیت‌های معدنی و ذخایر غنی آن برای فراوری و استحصال با بهره‌گیری از تکنولوژی و به کارگیری ابزار ‌هایتک و دانش بنیان را از راهبردهای جدید اقتصادی استان است.

به کارگیری تکنولوژی نوین راهبرد جدید اقتصادی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور در کمیته توسعه صادرت محصولات و خدمات دانش بنیان که با حضور رؤسا، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز رشد و صاحب نظران تجاری برگزار شد گفت: دستیابی به صادرات غیر نفتی با اتکا بر ایده‌های دانش بنیان و ابتکاری باعث توسعه پایدار اقتصادی می‌شود.

وی اظهار داشت: تا رسیدن به تراز تجاری کشور در حوزه صادرات غیر نفتی  فقط 10 میلیارد دلار اختلاف وجود دارد و با هم اندیشی و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان فاصله اندک تراز تجاری را به سرعت کاهش داد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم مشارکت و همسویی مراکز علمی، دانشگاهی و نخبگان را در راستای تحقق فرمایش مقام عظمای ولایت ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری تحقق و دستیابی به صادرات غیر نفتی و عدم اتکا کشور به نفت را از آرزوهای خود بیان داشته‌ و همواره بر تحقق آن تاکید داشته‌اند و این فرمایش معظم‌له وظیفه ما را حساس‌تر می‌کند.

وی تشکیل کار ویژه‌های مختلف از جمله کمیته‌های پایش صادراتی و شکل گیری ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان را رویکردی برای خروج از اقتصاد متکی به نفت برشمرد و ابراز کرد: توجه به ظرفیت‌های معدنی و ذخایر غنی آن برای فراوری و استحصال با بهره‌گیری از تکنولوژی و به کارگیری ابزار ‌هایتک و دانش بنیان یکی از راهبردهای جدید اقتصادی استان است.

عالی‌پور بر استفاده بیشتر دانشجویان از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی برای تنویر ایده‌های علمی تاکید و اظهار کرد: آمادگی مناسبی از جانب کارخانجات بزرگ و دانش بنیان استان برای بازدید دانشجویان وجود دارد که دانشگاه‌ها می‌توانند برای حضور دانشجویان و اساتید برای علم افزایی و ارتباط مطلوب صنعت و دانشگاه برنامه‌ریزی و بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/2258/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول