اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده:

کاهش رشد جمعیت ریشه در تحولات فرهنگی دارد

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: کاهش رشد جمعیت ریشه در تحولات فرهنگی دارد.

کاهش رشد جمعیت ریشه در تحولات فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در دیدار جمعی از خواهران بسیج اصناف تهران از مرکز تحقیقات زن و خانواده ضمن تبیین دیدگاه‌ها و فعالیت‌های این مرکز در حوزه مطالعات زنان و خانواده افزود: بسیاری از ما فکر می‌کنیم منظور از کوثر در قرآن حضرت زهرا(س) است، در حالی که برخی از روایات کوثر را به امیرالمومنین(ع) و برخی دیگر بر فرزندان و نسل آن حضرت تطبیق داده‌اند در واقع حضرت زهرا(س) سرچشمه کوثر هستند.

وی اظهار داشت: موضوع مورد نظر ما نیز مربوط به نسل، فرزندآوری ‌و تحول در خانواده است، در کشور ما پنجاه سال است که خانواده در حال دگرگونی است و کاهش آمارهای رشد جمعیت از مشکلات اساسی کشور است.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه در 30 سال گذشته سریع‌ترین روند کاهش رشد جمعیت در دنیا مربوط به ایران بوده است افزود: تداوم این روند عوارضی مانند تجرد زیستی، پیر شدن جمعیت و بحران سالمندی را به‌همراه خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش رشد جمعیت را تحولات فرهنگی دانست و افزود: انتخاب سبک زندگی مادی، تغییر الگوها و فردگرایی نشات گرفته از تحولات فرهنگی است.

‌زیبایی‌نژاد گفت: گاهی در جوامع تحولاتی اتفاق می‌افتد که مردم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت هستند. این تحولات را باید رصد کرد، باید نهادهایی باشند که دیده‌بانی کنند و نگرانی‌ها را به جامعه علمی و مردم اطلاع بدهند.

وی افزود: در جهان جدیدی که مسائل پیچیده و درهم تنیده شده، مسئله مادری و فرزندآوری، همسری و حضور اجتماعی زن و بررسی مشکلات اعتقادی و اجتماعی آن نیاز به مطالعه دارد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول