اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خاش خبر داد

آغاز برداشت زیره سبز از سطح 22 هکتار از اراضی خاش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: کار برداشت محصول زیره سبز از سطح 22 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت زیره سبز از سطح 22 هکتار از اراضی خاش

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، امان‌الله طوقی اظهار داشت: کشت این محصول در نیمه دوم آذر سال 91 آغاز شد و از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری قابل برداشت است.

وی افزود: متوسط عملکرد بین 800 تا 1000 کیلوگرم محصول زیره است که پیش‌بینی می‌شود در مجموع 18 هزار کیلوگرم محصول از سطح این مزارع برداشت و به بازار مصرف شهرستان خاش و به تناوب در دیگر شهرستان‌های این استان از قرار هر کیلو 10 هزار تومان عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش از مزایای این گیاه را مقاومت در برابر سرما، خشکی و شوری و دارای ارزش خوراکی، دارویی، بهداشتی و آرایشی برشمرد.

طوقی عنوان کرد: زیره گیاهی است گلدار از خانواده چتریان یا جعفری که دارای دو گونه به نام زیره سبز، زیره سیاه یا کرمانی بوده که در این شهرستان نوع زیره سبز آن در بخش مرکزی و منطقه روتک کشت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این گیاه به آب کمی نیاز دارد و در سال‌جاری 10 درصد نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته لذا درحال حاضر برای 66 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/75002/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول