اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

انتشار آمار تکان‌دهنده از تلفات خشونت‌های سیاسی در پاکستان

یک مرکز مطالعاتی در پاکستان، آمار تکان‌دهنده‌ای از میزان تلفات خشونت‌های اخیر سیاسی در این کشور منتشر کرده است.

انتشار آمار تکان‌دهنده از تلفات خشونت‌های سیاسی در پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، مرکز «مطالعه درگیری‌ها در پاکستان» در تازه‌ترین گزارش خود، آمار قابل تأملی از میزان تلفات خشونت‌های سیاسی در این کشور در چهار ماه اول سال جاری میلادی ارائه کرده است.

طبق این گزارش، از ماه ژانویه تا آوریل سال 2013 میلادی، هر ماه به‌طور میانگین 600 تن جان خود را در خشونت‌های سیاسی در این کشور از دست داده‌اند.

براساس این مطالعه، در این مدت حدود 2674 نفر در 1108 واقعه تروریستی در سراسر این کشور کشته و 2386 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بالاترین میزان تلفات در چه مناطقی بوده است؟

طبق این آمار، پاکستان در چهار ماه نخست سال جاری میلادی شاهد افزایش بی‌سابقه خشونت‌های سیاسی در این کشور بوده که این خشونت‌ها شامل حملات پی‌درپی به دفاتر احزاب سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در ماه آوریل، بروز خشونت‌های فرقه‌ای- سیاسی در کراچی، وقوع حملات مذهبی- سیاسی در مناطق قبایلی و «خیبرپختونخواه» و خشونت‌های جدایی‌طالبانه و ملی‌گرایانه در ایالت «بلوچستان» بوده است.

بر اساس این گزارش، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، مناطق «سند»، خیبرپختونخواه (418 مورد مرگ) و بلوچستان (403 مورد مرگ) به‌ترتیب دارای بالاترین میزان تلفات بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که غیرنظامیان (1524 نفر)، شبه‌نظامیان (856 نفر) و نیروهای امنیتی (276 نفر) اصلی‌ترین قربانیان این حملات بوده‌اند.

همچنین در این مدت، 12 حمله از سوی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» پاکستان انجام شده است که بر اثر آن حدود 71 تن کشته شدند.

اصلی‌ترین عامل کشتارها چیست؟

طبق این گزارش، تیراندازی‌های هدفمند که 45 درصد این حوادث را شامل می‌شود اصلی‌ترین عامل کشتارها در پاکستان، به‌خصوص در شهر کراچی، بوده است.

انفجار بمب، عملیات‌های ارتش، کشف اجساد مجهول‌الهویه و حملات انتحاری نیز به‌ترتیب مهم‌ترین علت تلفات بوده است.

در این گزارش تصریح شده است که شیعیان شهرهای «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان و نیز شهر کراچی، عمده‌ترین قربانیان تروریسم فرقه‌ای و حملات خشونت‌بار گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» بوده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول