اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح سخنرانی کواکبیان در دانشگاه لرستان

اصلاح‌طلبان تجربه تلخ سال 84 را تکرار نکنند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان باید به یک اجماع کلی برسند و نباید تجربه تلخ سال 84 تکرار شود.

اصلاح‌طلبان تجربه تلخ سال 84 را تکرار نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، مصطفی کواکبیان امروز در سلسله نشست‎های سیاسی صراط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در خرم‎آباد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید به یک اجماع برسند، گفت: اگر اصلاح‌طلبان به یک اجماع کلی نرسند، تجربه تلخ سال 84 یک‌بار دیگر تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از ثبت‌نام درصدد بودیم که اجماع بر روی خاتمی انجام گیرد، اما وی حاضر نشد و اعلام کرد که در این دوره از انتخابات نامزد نمی‌شود، گفت: ما بر این باور هستیم که نباید از اجماع غافل شویم در این لحظه اعلام می‌کنم که من آماده اجماع هستم و تاکنون هیچ ائتلافی در بین اصلاح‌طلبان صورت نگرفته است.

کواکبیان خاطرنشان کرد:‌ اگر اجماعی بین اصلاح‌طلبان صورت نگیرد، من تا آخر انتخابات می‌ایستم و برنامه‌هایی که ارائه کرده‌ام، تاکنون مورد اقبال عموم مردم قرار گرفته است.

* اجرایی کردن اصل هشتم قانون اساسی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر

کواکبیان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر کارهای پیش پا افتاده‌ای مثل گیر دادن به آستین کوتاه یک پسر و چند تار موی بیرون یک دختر نیست، بلکه من اصل هشتم قانون اساسی را که در راستای اجرایی کردن این فرضیه الهی است، را برای همگانی کردن نظارت بر روی دستگاه‎های حکومتی احیاء می‎کنم.

وی افزود: اگر نظارت همگانی در جامعه حاکم شود، آن وقت روزنامه‎ها می‎توانند در چارچوب قانون قلم بزنند، نماینده ما ترس از رد صلاحیت به خاطر حرف زدن ندارد و حزب سیاسی و تشکل دانشجویی اصولگرا و اصلاح طلب می‎توانند حرف خود را بزنند آن وقت غلط می‎کنند که سه هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اختلاس می‎کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا باید با وجود قوه قضاییه، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و دیگر دستگاه‎های نظارتی سه هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اختلاس شود، این به خاطر این است که نظارت همگانی نشده است.

کواکبیان ادامه داد: بارها رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفتند که فسادی که در دولت احمدی نژاد است، به مراتب بیشتر از دولت‎های قبلی است شما بیایید این را درست کنید نه اینکه هر کسی در دولت خاتمی خطایی کرده که من هم آن را محکوم می‌کنم بیان کنید.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی ابوذر که به خلیفه گفت اگر پایت را کج بگذاری مانند شمشیر راستت می‎کنیم، اما الان ما می‎گوییم موسی به دین خودش و عیسی به دین خودش و بی تفاوت شدیم.

*اصلاحات به دنبال براندازی نظام نیست

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زنده باد اصلاحات یک عده‌ای را نگران نکند، گفت: ما اصلاحاتی را در چارچوب قانون و خط امام(ره) می‌خواهیم اصلاحات ما هیچ‌گونه ضدیتی با نظام ندارد و در هشت سال ریاست جمهوری خاتمی وی هیچ‌وقت به دنبال براندازی نظام نبوده است.

وی با به اینکه خیلی‎ها فکر می‎کنند که اگر بگوییم اصلاحات، این یعنی براندازی در حالی که اصلاحات یعنی امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی‎ها تصور می‎کنند که با بگیر و ببند و گشت ارشاد می‎شود، می‎توان جامعه‎ای اسلامی داشت اگر چه باید با آن‌هایی که به شکل باندی و توطئه می‎خواهند فرهنگ جامعه را تخریب کنند، باید با آن‌ها برخورد شود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه آزادی باید در چارچوب موازین باشد و در این خصوص خط قرمز من شریعت و قانون اساسی است، افزود: آزادی مطلقی که بخواهد بی بند و باری و ولنگاری باشد، منظور ما این نیست، بلکه آزادی زمانی است که شاهد آزادی بیان و مطبوعات، آزادی احزاب و تشکل‎های سیاسی و آزادی میتینگ‎های سیاسی باشیم که ما در هر سه مورد مشکل داریم.

وی ادامه داد: همه صداها باید در جامعه باشند نه اینکه فقط تک صدایی باشد، البته باید از بهترین صدا تبعیت کنیم نه اینکه از هر صدایی تبعیت کنیم، معتقدم در جامعه‎ای که تک صدایی باشد، آن جامعه رشد نمی‎کند و چنین جامعه‎ای هم جامعه اسلامی نیست.

*پیگیری خارج کردن کروبی و موسوی از حصر خانگی با اجازه رهبر انقلاب

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بحث ارتباط با آمریکا و پیگیری خارج کردن کروبی و موسوی از حصر خانگی با اجازه رهبر انقلاب این کار را انجام می‎دهم، البته طبق اصل 176 قانون اساسی ریاست شورای عالی امنیت ملی که وظیفه ریاست بر آن بر عهده رئیس جمهور گذاشته شده است، این موضوعات را در آنجا پیگیری می‎کنم، اما با این حال مصوبات این شورا باید به تایید رهبر انقلاب برسد.

کواکبیان اضافه کرد: البته زمانی که می‎گویم رابطه با آمریکا را شش ماهه ترمیم می‎کنم، این بطری نیست که بخواهیم آن را سفارش دهیم، اما من این ارتباط را در حالی برقرار می‎کنم که عزت، حکمت، مصلحت، توان ملی، منافع ملی و مصالح ملی ملت ایران در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه اگر می‎خواهیم تحریم‎های بین‎المللی برداشته شود، باید با آمریکا ارتباط داشته باشیم، افزود: ظاهرا احمدی نژاد الان فهمیده که تحریم‎ها تاثیر دارند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بی خاصیت خواندن و بی تاثیر بودن مذاکرات هسته‎ای در لغو تحریم‎ها گفت: تحریم‎ها با مذاکره با اشتون و اشمیت لغو نمی‎شوند، دعوا جای دیگری است و مذاکره فایده ندارد، البته نمی‎گوییم که همین مذاکرات هم متوقف شوند.

*پاک ترین دولت بعد از انقلاب را روی کار می‎آورم

وی با تاکید بر اینکه کابینه من خط قرمز من نیست و اگر سر سوزنی خلاف ببینم آن را اعلام می‎کنم، تصریح کرد: دست پاک‎ترین دولت بعد از انقلاب را روی کار می‎آورم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری نرخ بیکاری را زیر 10 درصد می‎آورم.

*شعار من زنده باد اصلاحات است

وی با اشاره به اینکه در خدمتگزاری برای مردم فروگذار نیستم، یادآور شد: شعار من زنده باد اصلاحات است و می‌خواهم دولتی تحت عنوان دولت اخلاق در کشور بنا کنم.

کواکبیان تصریح کرد: 50 برنامه برای دولت اخلاق تعریف کرده‌ام که می‌توان به برخی از آن‌ها مانند سند چشم‌انداز 1404، قانون برنامه پنجم، قانون اساسی و... اشاره کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: علت اینکه دولت اخلاق را برای خود نامگذاری کرده‌ام این است که باید در این راه بیشتر تلاش کنیم.

کواکبیان اظهار داشت: بداخلاقی‌هایی از مناظره‌های سال 88 شروع شد که تا امروز نیز ادامه دارد که باید گفت یکشنبه سیاه در شأن جمهوری اسلامی ایران نبود.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رنگ انتخاباتی ما همان رنگ سبز علوی است و آن را دوست داریم و به خاطر اعتقادی که داریم این رنگ را انتخاب کرده‌ایم.

انتهای پیام/2304/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول