اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

تغییر خط مرزی 2 استان چهارمحال بختیاری و اصفهان غیر‌کارشناسی است

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: اقدامات صورت گرفته در راستای تغییر خط مرزی دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان غیر‌کارشناسی بوده است.

تغییر خط مرزی 2 استان چهارمحال بختیاری و اصفهان غیر‌کارشناسی است

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه خط مرزی استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تاکنون چندین مرتبه تغییر کرده است، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای تغییر خط مرزی این دو استان نیز غیر‌کارشناسی بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر خط مرزی بین کشور‌ها، استان‌ها و شهر‌ها نیز براساس مبانی و اصول علمی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: مسئولان برای تغییر خطوط مرزی باید چند شاخصه را در نظر بگیرند و ارتفاعات بین دو منطقه برای تغییر خط مرزی مناطق در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین منابع طبیعی از جمله بارندگی و برخی از اصول دیگر نیز از شاخصه‌های تغییر خطوط مرزی است، تصریح کرد: براساس مطالعات علمی و صحیح صورت گرفته در سال‌های گذشته خط الرأس کوه‌های شیدا به عنوان مرز جغرافیایی دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان تعیین شده بود.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که خط الرأس کوه‌های شیدا مرز جغرافیایی این استان‌ها بوده هیچ یک از مشکلات موجود بین دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری وجود نداشته است، ادامه داد: مسئولان استان چهارمحال و بختیاری از 20 سال گذشته تاکنون چندین مرتبه خط مرزی بین دو استان را به رودخانه و دریاچه زاینده‌رود نزدیک کرده‌اند.

امینی با بیان اینکه همچنین این موضوع را در دولت به تصویب رساندند و اتصال چهارمحال و بختیاری به رودخانه زاینده‌رود از مهم‌ترین اهداف آنها برای انجام این اقدام بوده است، تاکید کرد: دولت‌های گذشته و دولت فعلی نیز در راستای اتصال چهارمحال و بختیاری به زاینده‌رود با مسئولان این استان همراهی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری برای سومین بار که درصدد تغییر خط مرزی دو استان بوده‌اند، خط‌القعر دریاچه زاینده‌رود را با هدف در اختیار گرفتن مدیریت زاینده‌رود به عنوان خط مرزی دو استان مشخص کرده بودند، افزود: البته این موضوع با اعتراض‌های شدید کشاورزان حوزه زاینده‌رود در غرب و شرق استان اصفهان مواجه شد اما این موضوع به دلیل اعتراض‌های کشاورزان مسکوت ماند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه اما مسئولان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته به شیوه دیگری عمل کردند و برخی از دهستان‌های کنار مرز دو استان را به بخش و برخی از بخش‌ها را نیز به شهر تبدیل کردند، گفت: البته تبدیل دهستان به بخش و بخش به شهرستان باید با سیاست و ساز و کار ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه همچنین مسئولان چهارمحال و بختیاری با سیاست خاصی تعدادی از روستا‌های محدوده رودخانه زاینده‌رود را که سند این روستا‌ها به نام اصفهان بوده و به استان اصفهان اختصاص دارد در اختیار خود گرفتند و الحاق این روستا‌ها به استان خود را به تصویب وزارت کشور و هیئت دولت رساندند، اظهار کرد: این موضوع سبب اعتراض کشاورزان حوزه زاینده‌رود و ایجاد مشکلاتی مانند شکستن خط لوله آب استان یزد در سال گذشته شد.

امینی با تاکید بر اینکه به دنبال اعتراض کشاورزان به این موضوع مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور از کشاورزان عذر‌خواهی کرد و متعهد به اصلاح این مصوبه تا پیش از پایان یافتن عمر دولت فعلی شد، ادامه داد: در صورتی که مسئولان پیش از پایان یافتن عمر دولت فعلی به این موضوع رسیدگی نکنند به صورت مجدد با اعتراض‌های کشاورزان استان مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/63004/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول